Scalarene leker! men har ikke plass:(

Har fire scalarer og to av de har begynt å leke! De ble kjøpt som små, og jeg kjøpte fire for at det skulle være større sjanse for å få et par.
Scalarene har nå blitt kjønnsmodne og har i den anledning begynt å leke. Men på grunn av plassmangel har jeg ikke lenger plass til alle fire. Jeg lurte da på om noen her inne som hadde lyst til å adoptere to av de? Den største som antas å være en hann, har vært den dominante helt siden jeg fikk dem, men den andre er litt mindre og kjønnet på den er uvisst. Jeg tror at disse to hadde satt veldig pris på å fått ett nytt hjem!

Ps: Sjekk anonnse, "scalarer gis bort, Oslo"
Legg ut annonse.

*såg at du allerede hadde gjort dette, supert Lykke til. Hvis det blir nød så går det sikkert an å levere til dyrebutikken.
Hmmm.. Akvariebutikkene pleier å være så sære på det der, de sier: "Ser det ut som vi driver ikke et dating byrå her eller?!"Hehe.. Får være siste utvei i såfall, kansje jeg må godprate litt med de først
Var hos dyrebutikken her og spurte om jeg kunnne få levere inn fisk som ikke passet hos meg. Og de var positive til dette, de mente at jeg kunne prøve det private markedet først for å få noe for fiskene. Men hvis ikke så kunne jeg levere fiskene der sa de... Var bare det at dyrebutikken ikke vil betale for fiskene liksom Men de sa rett ut at det var bedre å levere fiskene hos dem enn å avlive dem liksom.

Så er nok litt forskjellig hva butikkene sier. Men snakk med dem først å så tar du fisken når det er avtalt )
Egglegging!
Rapporterte lek kl 11 i dag, og nå er eggleggingen i full gang! Dette blir spennende. Ser ut som jeg har funnet et hjem til de som ble til overs også, så dette blir bra
Noen som vet om de nybakte foreldrene blir veldig påvirket av at jeg håver rundt nede i akvariet for å få tak i de scalarene jeg skal gi bort? Men de må jo ut uansett, har ikke plass til et par med egg og to single scalarer i 120 liter..
Det var fine scalarer du hadde, morsomt når de leker og legger egg

De kan nok bli litt stresset når du hover opp de andre, så hvis du prøver å få det til raskt med minst mulig virrvarr så hadde jo det vært en fordel ) Men som du sa så må de ut uansett...

Stiller deg et spørsmål jeg, hvor store er de når de er kjønnsmodne ca? Har tre små selv. Vil egentlig ikke ha noe lek på dem så håper alle er i samme kjønn ;p Ikke at jeg klarer å skille kjønn på scalarene heller :p )

og et lite spørsmål til?: Har hannen større panne enn hunnen eller er dette bare tilfeldig? har sett at noen scalarer er ganske slett nedover pannen, mens andre har på en måte en bue (kul) nedover pannen ) Såg dette på dine også...
Ja, gøy med egg, men dette er første gangen så det blir spennende å se om de får det til! Mine er vel ca. 7-8cm lange, eller de er vel kansje nærmere 9..Vanskelig å ta på øyemål. Kunne faktisk ikke se forskjell på hann og hunn får de begynte å legge egg, det var derfor jeg hadde 4stk. til nå, for å være sikker på at jeg fikk et par
oki Da får jeg bare håpe mine tre små er samme kjønn :p
Tilfeldig bekjentskap
© Katrine Thoresen
Reklame for plussmedlemskap