Sebra ciklidene graver og graver og graver

Inaktiv bruker
Jeg byttet fra grus til sand i akvariet for et par dager siden, og siden da har hannen og hunnen tatt tur på å rett og slett ommøblere hele akvariet. Er det vanlig eller kjeder de seg bare?
Ciklider gjør den slags, det er helt normalt Det er derfor man bør ha sandbunn til ciklider, slik at de kan få lov til å ha en helt normal atferd.

Nå er de sikkert litt overbegeistret til å begynne med fordi de endelig har fått sand, så de storkoser seg nok. Men etterhvert vil de nok roe seg ned og ikke rote fullt så mye. De gjør som oftest det.
Du skal se dine graver groper for å lage et sted å legge eggene sine Mange ciklidearter gjør det.
Ja, de graver nok av lykke ....
Inaktiv bruker
Hehe, vel, da er alt bare flott da =D
Inaktiv bruker
Et lite spørsmål til, hvor lenge pleier det å ta til de når sin fulle størrelse?
Sebraciklider graver store kratre dersom de har nok plass.
Jeg pleier å la dem ordne det slik de vil ha det selv.

Hvor fort de vokser avhenger av hvor stor plass de har, hvor ofte og hvor "bra" mat de har, hvor bra vannet er etc.
En fisk som trives å har det gått vokser raskere enn en som ikke trives å har det godt.
Inaktiv bruker
Skjønner =)
Hva er per definisjom bra mat? Bruker hittil fargefor og ciklide sticks.
Er artemia eller blodormer et alternativ?

Og sebraene henger sammen som knoll og tott, er det for sent å legge til en hunn til?
Hvis du allerede har et par, vil de ta knekken på en event. ny sebra. Og om de graver nå, så er nok egg/yngel rett rundt hjørnet.
Inaktiv bruker
Yngel blir kos. Har heldigvis et sted jeg kan sette ungene også når de blir store nok.

Utrulig hvor glad man kan bli i en fisk...
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap