Problemer med sebraciklidepar

kan noen forklare meg, hvorfor ikke 2 zebraciklider ikke kan gå i sammen i et 375 liter akvarium, masse plass og masse huler i vegg ,stener og krukker, har skilt de nå i 2 små akvarier, og de har drept .. noen .. fisker de går til angrep på alt og alle, var like før jeg heiv de oppi til pirayanene, også at begge tror jeg legger egg, flereganger oppå noen fjellhyller jeg har
hvis det er et lekspar blir de veldig agresive når de leker, har egg eller yngel. hvilke andre fisk har du oppi?
Hei
du spør vansklig skal ta bilder av de snart alt mulig2 gullfisker,men tror den ene er koi for den er over 27 cm en scalare,et rødt par 2ballong fisker,kanke stillige masse guppy de avler flere typer gyppyer en slags stor hai,som suger på vinduer har ikke sett noen på internett 3 maller som jeg ikke vet litt spesielle 2 blanke suge fisker,malle de graver seg ned i sanden og litt till hmmm kanskje for mye
Kjell Rune Mørkestøl
du spør vansklig skal ta bilder av de snart alt mulig2 gullfisker,men tror den ene er koi for den er over 27 cm en scalare,et rødt par 2ballong fisker,kanke stillige masse guppy de avler flere typer gyppyer en slags stor hai,som suger på vinduer har ikke sett noen på internett 3 maller som jeg ikke vet litt spesielle 2 blanke suge fisker,malle de graver seg ned i sanden og litt till hmmm kanskje for mye

fiskesuppe rett og slett...
-koi fisk har barter. sånne du ser på kinesiske menn i gamle filmer=P
-gullfisk blir digre. søk i basen for mer info om fiskene du har!=) de er også hovedsakelig kaldvanns fisk. samme gjelder for koi karper.
-scalarer skal ikke ha samme GH som andre ciklider.

det som hadde vert lurest er å ha fisk som skal ha samme verdier hver for seg. f.eks: scalare, kardinal tetra, corydoras, discus, diverse L-maller. disse har ca samme verdier og går greit sammen.

det viktigste for deg blir vel først å finne ut hvilke fisker du egentlig har=) om du ikke finner det ut selv, kan du ta bilder å legge dem ut på forumet under "identifikasjon av fisk"

Det var ei fin side
jeg har hatt de samme problemene med og plassere de et på kjøkken ,stue, gang, men har nå tatt et rommene og bygget til akvariene,smilte da jeg var inne og snoket på sida di.så du hadde scalare og hadde tenkt og kjøpe meg et akvarie til..... og få meg noen scalare for de er fine og see på
og jeg må prøve og få sida mi ferdig snaet men er ikke best med data,hehe
scalarer er fine å se på ja. har 4 stk, et lekspar.

men et lite tips! ser du er ny her, og skriver litt uforståelig til tider. bruk avsnitt, komma og punktum der det trengs. har du lese-skrive vansker er det lurt å skrive i word først slik at du kan ta stavekontroll før du legger det ut her.
da blir det lettere for alle å forstå=)
Litt flaut
jeg seer at alle eller mange snakker om ph og vannkvalitet men dette har ikke jeg tenkt på eller vist men jeg har hatt fisk i 6mnd og de vokser og blir svære, men har en slørhane, kjøpte 2 gullfisker i butikk men den ene har vokst på 6 mndopp til 27 cm eller lenger og jeg har 6 pirayer i 375 eller 400 l og de lever også greit det seer sånn ut, dette akvariet har jeg hatt ca et år fikk alt av en kompis og gir de bare litt kjøttdeig 1 gang i uka og ser ut som de trives med det men må bli flinkere og det kun idag jeg satt med ned med dataen og begynte og lete etter akvarie for eneste butikken i mandal har nå stengt,,, uhh har vel dyrvernet på døra snart... skal bli bedre og følge med litt her og lese mere. men vet du noe om hvor jeg kan og see etter fisker som jeg har i det ene akvariet eller må jeg kjøpe bok om fisker
Hehe
ok er ikke best med data. kjøpte den til dattera på 10 og det er nok hun som må legge ut bilder og sånn. skal bli flinkere og skrive,prøve iallefall
gullfisk
scalare
sebraciklide

du søker på fisk, planter å andre ting oppe til venstre=)
Kjell Rune Mørkestøl
ok er ikke best med data. kjøpte den til dattera på 10 og det er nok hun som må legge ut bilder og sånn. skal bli flinkere og skrive,prøve iallefall

alle lærer=) du lærer deg fort å legge ut bilder. om du ikke er vant med å ta bilder av akvariene å fisken blir sikkert det en større utfordring=)
bilde 1: et av de første bildene jeg tok
bilde 2 og 3: bilder tatt etter en del feiling
Hmm
kan bare si at akvarforum er en genial side å det er bestandig noen her døgne rundt som du vil merke etterhvert:P
Takk for all hjel
takk for at du tok deg tid, veldig snilt. dette var ei bra side og det er nok dattera mi som må ta bilder også,hehe. så hun kommer til helga og da har jeg nok bilder av akvariene oppe. og sida helt 100... ha fin og god natt
Sebraciklider er notorisk aggressive under lek og egglegging. Det er deres natur, så det må man bare regne med dersom man skaffer seg denne fiskearten. Dessverre. Du bør enten selge dem, eller høre med nærmeste dyrebutikk om du kan få levere dem inn i bytte mot et par andre småfisk.

Rubrikkannonser her på forumet er en grei måte og kjøpe og selge fisk, planter og andre akvarieting på mellom privatpersoner Du kan legge ut en annonse der kanskje? Vanligvis tar folk ca halv pris av butikkpris når de skal selge noe privat.

Kjell Rune Mørkestøl
kan noen forklare meg, hvorfor ikke 2 zebraciklider ikke kan gå i sammen i et 375 liter akvarium, masse plass og masse huler i vegg ,stener og krukker, har skilt de nå i 2 små akvarier, og de har drept .. noen .. fisker de går til angrep på alt og alle, var like før jeg heiv de oppi til pirayanene, også at begge tror jeg legger egg, flereganger oppå noen fjellhyller jeg har
Sebrasiklider
ser ut til at du har 2 av samme kjønn. Da vil det bli slossing i klønnsmoden alder. Ser ut som du har 2 hunner,skaff deg 2 hanner . Er den som står på zoobutilkken dyktig kan dei plukke ut 2 hanner til deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap