Hva vil helst bolivianske sommerfuglciklider spise?
Jeg kjøpte 4 Bolivianske sommerfuglciklider på onsdag. =)
Men problemet er at de ikke vil spise flakfor!
De bare "spytter" det ut igjen...
Hva annet kan jeg fore de med?
Jeg har litt røde mygglarver, men kanskje det ikke er bra?.. Jeg har hørt at den vanlige sommerfuglcikliden ikke tåler det. Så kanskje ikke disse heller?
Blir glad for svar og tips!!
Men problemet er at de ikke vil spise flakfor!
De bare "spytter" det ut igjen...
Hva annet kan jeg fore de med?
Jeg har litt røde mygglarver, men kanskje det ikke er bra?.. Jeg har hørt at den vanlige sommerfuglcikliden ikke tåler det. Så kanskje ikke disse heller?
Blir glad for svar og tips!!
Postet 15.05.09 kl 11:37
Endret: 15.05.09 kl 11:50
Postet 15.05.09 kl 14:40
Postet 15.05.09 kl 16:04
Endret: 15.05.09 kl 16:07
BIGBrotherTakk for svar!!! Men: [QUOTE=Tom Kristiansen]Bare å fore med røde mygglarver
Og jeg behøver heller ikke være redd for at de eh... dør??
Nei du trenger ikke det, at vanlige sommerfugl ciklider dør av røde mygglarver er bare tull og en myte uten hold i fakta. Dette har desverre blitt en sannhet som folk har plukka opp, men som ikke stemmer.
Derfor den vanlige sommerfuglcikliden dør ofte er grunnet hvordan disse blir avlet frem og ikke at man forer dem med røde mygglarver. Disse har desverre veldig dårlig immunforsvar og er veldig utsatt for infeksjoner etc som annen fisk ikke ville blitt syke av.
Når det kommer til boliviansk sommerfuglcikliden som du har, så har ikke denne dette problemet med immunforsvaret.
Postet 15.05.09 kl 19:19
Postet 16.05.09 kl 15:15
Endret: 16.05.09 kl 15:19
Postet 16.05.09 kl 22:14
iDuddits.Hei. Kan jeg spørre deg hvor du kjøpte dem og hvor mye du gav for dem? Vurderer å kjøpe meg sommerfuglciklider og lurer litt på hva dem ligger i pris?
Hei! =)
Jeg kjøpte dem i Tropehagen Zoo på Mosseporten kjøpesenter!
De hadde også den mer "vanlige" typen der: Mikrogeophagus ramirezi
De koster 69,- stk.
Og jeg kjøpte 4, så det ble 276,-
Jeg tror de har det ennå. Jeg kjøpte de på onsdag.
Postet 16.05.09 kl 22:27
Postet 16.05.09 kl 22:39
Postet 18.05.09 kl 07:46