Hvordan fange yngel ?

Har 40-50 palettciklide yngel i mit kar som begynder og blive lidt for store, og de skal flyttes, men de er jo umulige at fange, har prøvet med en brusflaske med mallepiller i men mine praktbotia spiser jo dem inden yngel finder det hehe, nogle forslag ? og hva gør i ?
Jeg har ingen problemer med å fange yngel med en helt vanlig finmasket håv. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet
Hmmmmm
Tålmodighed har jeg aldrig haft, hehe og når det kommer til mit store kar som er fyldt med sten, huler, planter osv. så er der alt for mange gemmesteder til disse små sataner som de nu hedder her i huset.. de er utrolig hurtige ! hehe
det jeg gjør når jeg både skal fange fisk(yngel) og gjøre karret ren : Er og tømme det for gjenstander. det eneste jeg lar være igjen er grusen(sanden)

Det gjør saken enklere.
Hmmmm
Jeg skulle ønske jeg havde et billede af karet jeg kunne ligge op nu, det er fyldt med sten, specielskåret, store sammenbyggede skiferhuler der vejer +10 kg anubiasplanter der vokser overalt på sten, trærøtter osv. så det at tømme karet er nærmest umuligt ! det indebærer ihvertfald en kæmpejob !

Hævert skulle være fint om yngelen var nyklægget, men disse er 2 måneder gamle og de største vel 3-4 cm, de gemmer sig bare håven nærmer sig overfladen !

MEN, jeg har kogt spinat og lagt det i en ½ liters brusflaske og dette ser ud til at fungere, men jeg må stadigvæk ha enorm mængde tålmodighed, da jeg max får 2-3 fisk af gangen, men jeg slipper og stresse alle mine andre fisk ved at jage med håven !

men tak alligevel for jeres input !
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap