Noen som kan anbefale en bra bok om sør-amerikanske ciklider?

Er ute etter en bra bokom sør amerikanske ciklider som kan fortelle meg enda mer om emnet (om mulig) enn det jeg finner her på forumet. Noen som har noen tips? Er f.eks. [URL=http://www.amazon.co.uk/dp/0793803640?tag=akvaristsjapp-21&camp=1406&creative=6394&linkCode=as1&creativeASIN=0793803640&adid=098WSRCNMJYVPNH03N6Y&]"The Guide to Owning South American Cichlids"[/URL] bra?
Inaktiv bruker
"The Cichlid Fishes, natures grand experiment in evolution", av George W Barlow.
Er det mest apistogramma du er ute etter,
"South American Dwarf Cichlids - apistogramma, crenicara, microgeophagus" av Hans J. Mayland og Dieter Bork. Gode beskrivelser og info om mange arter og deres habitat.

The Cichlid Fishes, natures grand experiment in evolution handler om ciklider og deres oppførsel etc generelt. Ikke beskrivelse av sør-amerikanske arter eller habitat.

Sjekk ut på google books. Der kan du lese litt i veldig mange bøker.
South american cichlids i-iv
Takk for tips!

Er nok dvergciklidene fra Sør-Amerika jeg først og fremst er ute etter, så [URL=http://www.amazon.com/South-American-Dwarf-Cichlids-Aqualog/dp/3931702294/ref=sr_1_17?s=books&ie=UTF8&qid=1286399563&sr=1-17#_]South American Dwarf Cichlids[/URL] virker veldig interressant, men The Cichlid Fishes, natures grand experiment in evolution virker også veldig interressant!

Ser også følgende interressante bøker på Amazon:
South American Cichlids I (AQUALOG-Reference Books)
South American Cichlids II (AQUALOG-Reference Books)
South American Cichlids III (AQUALOG-Reference Books)
South American Cichlids IV (AQUALOG-Reference Books)

Noen som har erfaring med disse?
Om du leser tysk er absolutt: "Die buntbarsche Americas" bind 2 Apistogramma & co skrevet av Koslowski å anbefale.

Datz forlag har også en spesial utgave om apistoer som er lesverdig. Mest bilder av de forskjellige artene.

Det er også cichlid atlas 1 & 2 av Uwe Romer, om du finner de til en fornuftig pris. Bind nummer 1 er omtrent umulig å finne på engelsk. Artsidentifiseringen er noe omstridt, men det er voldsomt mye flott informasjon om apistogrammaer generellt i bøkene.

Hilsen Ola
ohr
Om du leser tysk er absolutt: "Die buntbarsche Americas" bind 2 Apistogramma & co skrevet av Koslowski å anbefale. Datz forlag har også en spesial utgave om apistoer som er lesverdig. Mest bilder av de forskjellige artene. Det er også cichlid atlas 1 & 2 av Uwe Romer, om du finner de til en fornuftig pris. Bind nummer 1 er omtrent umulig å finne på engelsk. Artsidentifiseringen er noe omstridt, men det er voldsomt mye flott informasjon om apistogrammaer generellt i bøkene. Hilsen Ola

Er redd min tysk ikke er patent nok til dette formålet Er vel av typen som evt. kan finne på å bestille ein kopf mit öl oder ein halbliter pilze på kneipa på hjørnet
Mich auf
Det er dessverre den definitive boka om Apistogramma pr i dag.

Barlow boka om evolusjon er meget intressant lesing og koster ikke en formue heller. Det står litt om apistoer der, under avsnitt om harem og jåleri uten at det er noe man trenger å vite noe om for å holde apistoer vellykket.

Datz boka er både engelsk og tysk side om side. Jeg synes den er mer informativ enn Aqualog sin utgave om Apistogrammaer.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap