Oreochromis mossambicus sammen med slørhaler

Hvordan er det å sette små Oreochromis mossambicus isammen med slørhaler og gullfisk i et 220 liters akvariet?
Tror du bør lese i fiskebasen om både gullfisk/slørhale og Oreochromis mossambicus. Nå står det ikke noe om akkurat denne cikliden er aggressiv, men slørhaler er ganske vanskelig å sette sammen med andre fisk. Slørhaler svømmer dårlig med sin doble hale, lange slør og ellers alt annet som gjør den hemmet i å svømme. På andre fisk kan de virke som et lett bytte eller som syk og vil bli nappet på.

Oreochromis mossambicus
Gullfisk/slørhale
O. mossambicus
Jeg har hatt mange forskjellige ciklider gjennom de siste årene, og mossambicusene er noe av de roligste jeg har hatt. Kun positive erfaringer. Men 220L!!!! Det er alt for lite til en fisk som blir så stor. De største hannene mine var omtrent 25 cm lange og krever sin plass. Selv om disse er unge enda vokser de enormt fort og formerer seg som løpske kåte kaniner...... Denne matfisken BØR du lese mere om før du bestemmer deg for hva du virkelig vil, men en 220L blir som å putte en elefant inn i en liten bod etter min mening

Lykke til. LOFFA

bilde 1. hanne
bilde 2. hue som tygger (munnruger)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap