Forsvunnet fisk. Har den blitt spist?

Inaktiv bruker
Hei
nå er jeg litt bekymret. For to dager siden kjøpte jeg to cikliden Thorichthys meeki. Først i går fant jeg ut at jeg har for lite akvarie, så neste helg skal de tilbake i dyrebutikken. Men i morges da jeg sto opp hadde jeg bare 1 ciklide igjen, hannen. Og masse sand var feid opp på steinene å det var kaos. Den fisken som er borte er ikke å se noen steder. Jeg har løftet på steiner, sjekket i planter og til og med gravd litt i sanda ! Den er sporløst forsvunnet. Så det jeg lurer på er om noen andre fisker kan ha spist den?
Jeg har:
2 coryer
1 Sverddrager
og 1 liten gibbiceps.
Tviler på at de har klart å spise den opp i løpet av natta. Er karet med heldekkende topp? Ser for meg hvis det er to hanner av ildbukene og at de har sloss, kan den ene hakommet seg ut av karet. Ikke uvanlig å finne inntørka fisk bak/under møbelet til karet...
Lignende problem
Jeg har selv et lignende problem. Jeg hadde en liten platyunge i akvariet. Han var veldig fin; helt oransje fra han ble født. Han begynte å svømme blant de store fiskene for ganske lenge siden, så jeg tviler på at han ble spist siden han var ganske stor. Nå de site dagene har jeg ikke sett ham. Sist gang jeg så ham hadde fiskene nettopp fått mat den 13. januar. Han var god og mett og helt frisk og veldig frampå. Nå har han forsvunnet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap