Fiskefangst i Amazonas: rapport fra Angamos, Río Yavari / Río Galvez 2010

For de som finner det interessant: Jeg har laget en "liten" rapport fra en av ekspedisjonene våre i Amazonas i 2010:

Collecting in Angamos, Río Yavari / Río Galvez 2010

[External Image]

(Og tidligere rapporter finnes her (de nyeste nederst))
Flott rapport Tom, det må være kjempespennende å reise på slike turer! Den "Bluish with red/purple fins-apistoen" var bare helt nydelig. Det var forresten et skikkelig trivelig hotellrom dere fikk utdelt ))
Kjempespennende Tom.

Liker å lese slike artikkler. Merker jeg får lyst til å dra på tur igjen.

E
Plussmedlem
Altså.....
Hvem er det som IKKE finner rapportene dine interressante.... Er jo like spennende hver gang du legger ut noe fra en tur...

Edit. Lest på meg kink i nakken her nå, syns strengt tatt du skylder meg en fysioterapi-time...
Fantastisk flott rapport og ikke minst fantastiske bilder!
Du frister en apisto-fan noe skrekkelig
Takk for flott rapport om både fiske- dyre- og menneskeliv i Peru-amazonas.

A. barlowi har ynglet!
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, alle sammen!

Rita: Jeg mener å ha sett noe om at du skal på tur også, bl.a. til Santarem/ Rio Tapajós? Da får vi håpe du får med deg fangst av noe av all den flotte fisken som finnes der!

Milo: Jeg kan dessverre ikke ta ansvar for kinken din , men kanskje jeg skal skrive mer på skrå neste gang?

530: Velger de å munnruge? Et av mine par gjør det for øyeblikket.

Den lilla Apistogramma-hannen er kanskje den fineste dvergciklida jeg har sett! =O

Tar dere med fiskene tilbake til Norge...?

Kanskje litt teit spørsmål, men jeg må spørre for å få svar :P
Utrolig interessante rapporter!
Kjenner jeg blir litt misunnelig på alle de flotte turene du må ha hatt, og ikke minst alle de flotte fiskene!!

Plussmedlem
Bare du fortsetter å skrive du, så er jeg fornøyd..... :-p Julaften hver gang du har lagt ut rapport....
Fantastisk vakker den apistoen ble når du fikk den hjem! (siste bildet på siden)
Tom C
530: Velger de å munnruge? Et av mine par gjør det for øyeblikket.

Nei, kanskje fordi de går alene? Ser at yngelen selvsagt trekker til henne, virker som hun kaller på dem, og en gang har jeg sett henne plukke opp én i munnen og spytte den ut der hun vil ha den. Hun jager hannen rundt i karet, både ved å vise bredsiden og ved direkte angrep når det fredelige alternativet ikke er nok. Han gjør av og til et utfall tilbake, men trekker seg deretter tilbake til mer "nøytralt" område.

Håper hun holder ut til yngelen er stor nok til å gjemme seg under eikeblad og javamose på egen hånd. Bygger reol på harde livet, men tar selvsagt ennå noen dager før alt er klart, tilkoblet og kickstartet.
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap