Hvilken chiklide bør jeg ha?

Lurer litt på og ha noen chiclider i mitt 540l som jeg skal starte opp..

jeg skal ha en del planter, praktbotia, black ghost, maller og litt forskjellig.

Er det noen fine rolige chiklider der ute som ikke dreper alt jeg har og ikke graver planter?
Hvis de har en kvikk og artig adferd og leker lett er dette bare en bonus
Sør amerikanske ciklider kansje? Der er i allefall roligere enn de fleste mellom amerikanske. Malawi har vel litt andre krav til innredning osv tror jeg, men de er i allefall roligere.

Passe på at de ikke blir så rolige at praktbotiaene tar de da hehe, ganske brutale de også om de har litt str Store kniver har de også
Noen spesielle arter som er spesiellt egnet? konkrete navn?
Denne feks burde funke fint Den graver ikke heller + blir fin str
Noen fler forslag? synes den så litt kjip ut..
Jeg har alltid likt scalarer, og de syns godt i et akvarium. De er lette å få tak i.

Scalarer er flotte og finnes i mange oppdrettsformer. Den fineste av oppdrettsformene synes jeg er de helt ensfarget svarte! En gruppe helt kullsvarte scalarer ville tatt seg flott ut i 540 liters karet ditt.
Jeg er litt motsatt.. aldri likt scalarer. men helt sorte kunne vært artig.. vanskelige og få tak i?
Hehe kan være enig i det, har selv jack dempsey sammen med blandt annet praktbotia. Ja den graver sand, og river litt i planter nå og da.. men den er veldig underholdene da hehe Hvis du søker etter ciklide i søkefeltet her så får du opp 82 treff, så er det bare å lese seg frem til, og titte seg frem til hvilken ciklide som passer deg og dine fisk Det er ikke alle ciklidene i fiskebasen de 82.. men det er endel
Yepp.. vet det er litt og lese.. men liker også å få forslag
Heros typene kan funke, skal være rolige. Heros ciklider. Mere farger og større.
Lanzin
Jeg er litt motsatt.. aldri likt scalarer. men helt sorte kunne vært artig.. vanskelige og få tak i?

Nei, jeg tror ikke det. Jeg syns stadig jeg ser dem i butikkene. Ofte svart-marmorerte, men også helsvarte.
Hei!

Har 4 av disse ciklidene. Funker fint med annen fisk, men spiser endel planter. Men de graver ikke. Disse kan du få...
Ta kontakt på mail om du er interessert i dem
byner du med ciklider er det ingen vei tilbake, de har stor personlighet i mine øyner Blå acara, er en nyyydelig fisk, og meget rolig imotsetning til andre
Har hatt sajika og gullsøm før.. Ble ikke imponert over væremåte på de ihvertfall.
Tilfeldig bekjentskap
© TS
Reklame for plussmedlemskap