Scalare.

hei hr en golden og to koi og noen ung fisk og ser på ryggfinen atden golden har sånde striper på ryggfinnen og hr legre ryggfinne en di andre to og så så jeg på ryggn att den har sånd tagger på og det har ikke di andre har tatt masse bilder som kommer og di to små svarte jager di andre og di går rett på hvarndre og bitter hvarndre i munnen og den golden jager og biter di store i magen og i går syes jeg jeg så han rista mot den enne av di og den andre lille savrte har sykt stor ryggfinne og ser også på di store at den di to koi er mindre en den golden som er mye større og akurrat nå så jeg at den lille gikk i magen på den golden sacalaren hva er det for noe som skjer med di? di har vell blitt når 8-9 cm er di store kjønnsmodene er det flørting di driver med? åsen flørter di?

vill ikke ha NOE krittik da kan du la vær og skrive onkelig svar! takk=)
Are you really from Hollywood? If you are, please re-wright your post in english. I can't figure out what your questions really are. No offence for your norwegian wrighting though...

Best Regards
Glenn
Bilder
her er bilder av fiska mine skalarer kommer flere bilder
blir ikke noe yngel på deg i et så lite akvarie, dessuten ser de for små ut til å være kjønnsmodne.
Bilder
kan dere hjelpe? er det hanner og hunenr jeg har ahv di store?
Hei
de er alt for små til å se om det er huer og hanner..krangler gjør de for de det er alt for LITE akvarie du har..de krangler om plass..
de må vokse endel før en ser hva som er hva..
og det er ikke lett og skjønne spørsmåla dine ..
kari
Scalare
hei har en golden og to koi og noen ung fisk

og ser på ryggfinen på golden

har sånde striper på ryggfinnen og har legre ryggfinne en di andre to
er det hann? for di to andre er mindre

di har vell blitt når 8-9 cm er di store kjønnsmodene er det flørting di driver med?

åsen flørter di?

vill ikke ha NOE krittik da kan du la vær og skrive onkelig svar! takk=)

og kan ikke kjøpe støre kar bor på en skole og skla hjem om snart 1 måned så synd det!!!

og hjemme har jeg ikke plass til ett akvrium og neste hørt drar jeg igjen så d ahar mamma og pappa ansvar for di=)

kjøpte di på sviens zoologiske
Scalare
di store er ganske store så di er ikke så små men har kjønne noe emd finner og sov? så på nette at hann har støre og brdere mitt parti og finner sov og hunner minre i veks og sov stememr det? det ser jeg på mine=)
Inaktiv bruker
Hvordan drette Pterophyllum scalare
Skalarer er enkle å få yngel av når de først har dannet par. Problemet er å finne et par av noenlunde samme størrelse(vanskelig å se forskjell på kjønn). Det kan virke som om maktbalansen kan bli noe forrykket hvis det er for stor forskjell på størrelsen.

Noen skalarepar greier egglegging og yngelpleie på første forsøk, men som oftest trenger et ungt par noen "testforsøk" før de lykkes.
Noen par(ofte kulturvariant) greier det aldri. De vil legge egg gang etter gang og ikke greie å passe på de eller spise opp egg eller yngel selv hver gang.

Eggene legges ofte på blader, akvarieglasset, pumpen eller annen glatt overflate. De vil alltid velge noe som er høyt oppe i akvariet. Mulig pga bedre oksygeninnhold i vannet der.

Etter at eggene er lagt, vil begge foreldrene ta del i vakthold og stell. De fjerner døde eller ubefruktede egg og vifter friskt vann over eggene. Etter ca tre dager utvikler eggene haler, da kaller vi de Wigglers. De henger fast til bladet i en seig limaktig tråd som de har festet på hodet. De spreller hele tiden med halene og foreldrene vil i denne tiden passe på at yngelen ikke kommer for langt ut på kanten av det de er festet til.
De vil plukke opp de som er på kanten og spytte de inn på trygg grunn igjen. Foreldrene vil også ofte flytte alle barna i denne perioden.
Etter noen dager er yngelen frittsvømmende. Foreldrene vil fortsette å hente barn på avveie i munnen og spytte de tilbake i flokken.
De er veldig gode foreldre og vil "gjete" barna rundt i akvariet, mens de små leter etter mat.

Etter at ynglene har klekket (etter 3-5 dager som regel, avhengig av temperaturen), så skal de fores med nyklekt artemia eller annet levendefor til yngel, alt annet blir ikke akseptert (tørrfor/flakfor blir ikke spist). De skal fores så ofte så mulig, gjerne 4-7 ganger om dagen de to-tre første ukene. Når de har blitt litt større (1,5-3 cm) kan de fores med små mygglarver og annet "voksenfor".

[URL=http://akvaforum.no/text.cfm?id=2033 ]Se artikkel om oppdrett.[/URL]
Golden scalare
golden scalare har sett ofte på video og sånd at di er hanner og den hann min jager di andre han bor omtrent med pumpa er det hann? og folk siser og att Ryggfinne og finne har noe og si stemmer det?

her kommer bilder av di jeg tro er hunn og det kommer mange flere så kan dere se=)
Scalare
1hei har noen på 5-6 cm og den ene gule driver og dytter og bitter di andre i mangen og haken er det kjønnsmodene indevid?

2 er det pardannelse på gang?

3åsen ser man at det er hann og hunn er det noe med magen er det noe med øynene finner?

5 ser den har spist nå og har en sånd liten bulk på magen er det hann da?

6 åsen ser man at di holder på med pardannelse?

7 åsen flørter di?

8 har temp på 28 -30 for di det er jo det i Amazonasfloden

10 alså hann og hunn som jeg kan se på magen etter di har spist

12 kan dere fortell litt om åsen regntiden er de di bor?

13 hva som skjer med di da`?

15 di får mygglarver rød og da er magen på di så ganske så utbulka=P eller ut bula=)

hilsen Erik Olsen
Inaktiv bruker
Hvis du leser svarene lengre opp så står det er.
Bilder av di unge voksene og unge
den svarte har sykt lang og stor ryggfinne er det hann da? er den andre hunn? se ryggfinne og den er mindre en den golden
Nei de er for små til å se han og hun !!
de skal bli minst dobbel og litt til før en ser noe..og dytting og biting er krangel om plass...
ok om du leser de folk svare deg..
gå på kunnskap og les der søk på nett.. er masse info på nett
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap