Hoved fisk.

Inaktiv bruker
Tenkte at jeg kanskje skulle tilsette en ny fiske art i mitt 128L
Det er allerede ca 25 fisker i det, nå er riktignok disse fiskene av den sorten som ikke blir større enn 3-6cm
Pygmecory. 12+
Svart neontetra. 6
Øksefisk 3
Vietnamesisk giraff grønnling. 1
Klovnepleco. 1
Kuhlii 3
Det høres ganske mye ut, men de utgjør ufattelig lite.
Da tenkte jeg at jeg kanskje skulle få meg en hoved fisk.
Mine forslag er:

Steatocranus casuarius.
Apistogramma borellii.
ELLER
Apistogramma agassizii

Eller mener noen at jeg har for mange fisker og bør flytte noen før jeg kjøper et par av noen av disse?
Tips, innspill og andre ideer tas imot med STORT takk!
Hva med og heller ha fisk som kommer fra samme område. Du har jo fisk fra både Sør-Amerika og Asia i samme kar.
Inaktiv bruker
Vet, men de holder samme vannverdi, så det går bra, eneste fisken jeg har som jeg ikke blir klok på er den vietnamesiske giraff grønnlingen.
Skal ikke apistogramma helst holdes i artskar? rett på meg hvis jeg tar feil, men jeg tror det.
Det at de går i samme type vann er greit nok. Jeg tenkte heller på og ha ett biotop akvarie er litt mer profft, i stedenfor en fiskesuppe fra hele verden.
Tja, hvis du ikke har noe imot å ha fisk fra forskjellige verdensdeler, hva med en kinesisk værål? Jeg syns de er kjempefascinerende. Og de trives like godt alene som med venner, vissnok. Den kan du håndmate og få rimelig tam også, og den er utrolig nysjerrig om den er trygg hehe, se for den den og kuhliiene ilag? XD

Men hva med å enten fylle opp de artene du har? Stimfisk blir jo bare finere og finere jo flere de er sammen. For eks 12 eller flere pygmecory og 20 svarte neontetra?
Inaktiv bruker
Ja, har tenkt litt på å ha rein Sør-Amerikan, men klarer ikke kvitte meg med Kuhlii ene eller min Annamia normani (Vietnamesisk giraff grønnling)
Har ikke andre akvarium som Annamia n... Vil trives i, til kuhlii ene kan jeg alltids bruke 70L eller 130L som jeg akkurat satte ut, men for annamia N... Blir det litt for lite strøm/sirkulasjon. :/ Dilemma.

Tja, kanskje jeg skal øke antallet Svarte neontetra, har vært inne på tanken, men så kom jeg til å tenke på, hva om jeg allerede har for mange fisker?
Apistogramma
Jeg har et par apistogramma panduro i en 70-liter og de EIER det karret. Har måttet tømme det for alt annet enn amanoreker og disse er henvist til skammekroken på heltidsbasis. Rett nok er panduro kjent for å være av de mer territorielle apistoene men jeg tror jeg ville vært forsiktig med kjøre inn et par apistogramma i et selskapskarr. Det kan fort gi behov for rask overflytning av fisk...

Om karret er mørkt er det flott med en større stim sort neontetra. Ellers er det jo puntius titteya da. Artig fisk som passer godt i selskapsakvariet. Men det er jo "enda en" stimfisk.
Inaktiv bruker
da var annamia normani borte, fikk en tragisk slutt under en rot som falt.
Så da er det bare å fange kuhlii ene... -.- YAY!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap