Scalaren min er blitt helt mørk og oppfører seg rart.

Har de to tre siste dagene merket at scalaren har blitt helt mørk i fargen, den er nesten helt svart fra hode og bak på ryggen også stripene er helt svarte. Og den har hold seg midt i akvariet over skifer steinene som ligger der. Vanligvis er han lys og mørk omenan, men aldri så mørk som han er nå. Nå i kveld lå den og "hvilte" mot plantene som ligger bak steinene og den andre scalaren min var og nappet borti han uten at han reagerte. Hva er det som er galt med han? Fikk altfor lett fisket han opp og hatt han i en pose som nå flyter i akvariet. Han holder seg oppreist i posen nå og ligger ikke på skrå.. Håper noen kan hjelpe, har søkt litt på nettet men ikke blitt noe klokere. Den andre scalaren er normal og oppfører seg slik den pleier.
scalare kan skifte farge mot svart så vidt jeg vet om den er redd eller sint.
vet ikke om det er adrenalin på noe vis.

Men hva har skjedd i karet ditt i siste tiden ??
ser fisken frisk ut ellers, bortsett fra feks mørk og sliten ??

Planter i karet ? en mobb på ferde ??

Men selvsagt så kan det være sjukdom også.
Har ikke skjedd så mye nytt i karet, bare at jeg kjøpte 4 nye rødmunner til stimen jeg har. Men de plager ikke scalaren på noe vis. Han har vært i posen over natten og ser frisk ut, men han er fortsatt helt mørk i fargen. Synes det er så rart at han holder fargene så lenge, når han vanligvis er ganske lys. Burde jeg slippe han ut av posen å se hva som skjer å bare la naturen gå sin gang? Eller sette opp et lite kar så han får være alene en stund?
Bildene er ikke så bra, men har ikke tid nå å ta flere. Bare for å vise hvordan han ser ut.
Er det ingen som vet hva det kan være? Scalaren lever fortsatt, men er veldig pjuskete.
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Kristian
Reklame for plussmedlemskap