Id av apisto-hunn
Kjøpte for lenge siden et apistogramma-par. Hannen døde etter kort tid, mens hunnen har gått her ensom. Tenkte jeg fikk prøve å finne et nytt hjem, men ble plutselig usikker på art. Mener å huske det var Macmasteri, men er ikke 100% sikker.
Noen med stålkontroll på apisto som klarer å se det? Er dessverre ingen god akvariefotograf...
Noen med stålkontroll på apisto som klarer å se det? Er dessverre ingen god akvariefotograf...
Postet 26.03.13 kl 19:28
Postet 26.03.13 kl 19:31
Postet 26.03.13 kl 20:18
Synes ikke hun har en veldig markert sikk sakk bord, men ut fra fargene i analfinne og hale finne med rødt oppe og nede vil jeg anta dette er en macmasteri som faktisk er leksklar =) Har desverre ikke noen bilder av ei hue, men skal se om jeg finner av en han...
Fant et hvor du også ser de samme røde markeringene i finnene. Kan jo også sammen ligne med hannen du mistet.
Leif
Fant et hvor du også ser de samme røde markeringene i finnene. Kan jo også sammen ligne med hannen du mistet.
Leif
Postet 27.03.13 kl 18:26
LOFFAHar desverre ikke noen bilder av ei hue
Joda, det har du, i fiskebasen
Hun er kronisk knallgul og "finnerød", og de få gangene jeg har satt inn fisk er hun på sjekkern med en gang. Uavhengig av art Paret hadde et kull ganske kjapt, men hannen begynte aldri å spise ordentlig. Selv ikke myggiser fikk han i seg noe særlig av. Han jaget fælt da de fikk yngel, og jeg tror nok det ble for mye for ham uten at han tok til seg næring.
Kjøpte paret på Akvariemagasinet, som forhåpentligvis har klart å "pare" hunn og hann riktig, så da går jeg for Macmasteri på henne.
Kunne forsåvidt ha skaffet en ny hann, men har igrunn gitt opp apistoer litt, er mye på reise og må ty til forautomat for det meste. Da funker det dårlig med fisk som er pirkete i matveien.
Postet 28.03.13 kl 11:25
Hver sommer og i tillegg til noen dager ellers i året har jeg vært borte en uke i slengen. Apistoer klarer seg veldig godt noen dager alene om karet er innkjørt. De er ikke værre enn andre arter å reise i fra. Nå er det noen hundre yngler rundt i apistokarene her så da stiller det seg litt anderledes
Postet 28.03.13 kl 13:26