dødfødende tannkarper (min guppy)

jeg fikk 20 dødfødte guppyyngel i en størrelse på 1cm (med hale.) Noen som vet hvorfor dette har skjedd? hun gikk gravid lenge altså hvor lenge aner jeg ikke men mer enn 5 uker ihvertfall. guppy'n er død nå og tror dette her er grunnen.. hvordan kan jeg unngå dette?

takker for svar.

Mvh: Knut Holien
Er vel ikke noen måte å unngå dette, men de går jo vanligvis gravide i 4 uker. De er ikke så store som 1 cm når de fødes!! Er vel ett problem ved at arten blir avlet feil med innavl på innavl på innavl...
Det meste av svar blir ren gjetting

Det jeg vil tippe har skjedd, er at hun holdt tilbake yngelen av en eller annen grunn. Stress er svært vanlig grunn til at hun holder tilbake fødselen.

Om eggene klekket inni henne, og ikke fikk passere ut i friheten, er nok dette grunnen til at yngelen var dødfødt. Jeg vil også tro at den belastningen dette var på henne, trolig resulterte i at hun døde.

Men som allerede nevnt: dette vil bestandig bli rene gjettinger.
Okay... Takker for svar.. Syns bare det var litt leit.. kan det hende at det er agazissii hannen som har stressa henne? Han var etter henne hele tiden.. Sverddragerhannen også foresten..
Om noen drev å jaget henne, er det klart at hun var stresset, og dette vil jeg med temmelig stor sikkerhet si var grunnen til at ting gikk som det gikk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap