Hvordan ser man forskjell på endlers guppy og vanlig?

Hvordan i all verden ser man forskjell på guppu hunner Endlers og Vanlig. Går i samme karet og skal prøve å skille dem.
Sammenlign bildene i fiskebasen her... Er ikke veldig vanskelig i grunn, så fremt det ikke er snakk om yngel, De må få farge før du kan se forskjell...

Guppy hunnen er gjerne veldig fargerik på halen, men en relativt ensfarget sølv/grå kropp ellers
Endlers hunnen har, som endlers hannen veldig fargerik kropp, men halen er lik guppy-hunnen i form


Guppy og Endlers
Skywalker
Hvordan i all verden ser man forskjell på guppu hunner Endlers og Vanlig. Går i samme karet og skal prøve å skille dem.


Endlershunnene er gjerne helt "grå" og ser veldig naturlige ut. De "vanlige", det er jo så mange typer guppyer, som er på vei opp og frem!:, guppyene-hunnene pleier å være mer fargerike på halen.

Det kan hende jeg tar feil nå, men jeg har sett at de vanlige hunnene også kan være en god del større enn Endlersene, men det kan jo bare hende at mine er små

Lykke til
Iseliin90
[QUOTE=Skywalker]Hvordan i all verden ser man forskjell på guppu hunner Endlers og Vanlig. Går i samme karet og skal prøve å skille dem.


Endlershunnene er gjerne helt "grå" og ser veldig naturlige ut. De "vanlige", det er jo så mange typer guppyer, som er på vei opp og frem!:, guppyene-hunnene pleier å være mer fargerike på halen.

Det kan hende jeg tar feil nå, men jeg har sett at de vanlige hunnene også kan være en god del større enn Endlersene, men det kan jo bare hende at mine er små

Lykke til

Takker tror jeg skal klare det nå.
hva med muligens krysninger?
er det noen måte å skilja ut guppy-endlers-krysning fra ren endlers?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap