Guppyyngel i matboks.. ;s

guppyene mine har fått unger


jeg ville ikke at de skulle bli spist opp,
så jeg tok de opp av akvariet (7-8 stk ) og puttet de i en matboks.. :s


er det noen som vet om di kan bo i matboksen til de blir store nok til
å ikke bli spist av foreldrene ?




kanskje jeg skal putte dem i en skål som er litt større istedet? O.o



har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med dem, håper det er noen som vet noe..!



putt dem heller i skåla. jo større jo bedre.
Husk å bytte vann regelmessig og pass på så vannet ikke blir for kaldt.

det tar ikke langt tid før yngelet er for store til å bli spist av foreldrene.
Jeg ser det er blitt to identiske tråder. Jeg svarte opprinnelig i den andre, men siden du har fått svar her, så flytter jeg svaret mitt hit.
Da kan den andre tråden slettes.

Nei, en matboks blir altfor lite. Klarer du å finne noe som er ca 10 liter, så er det bedre. Jeg brukte kjøleskapskuffe en gang i tiden...
Men du bør ha noe som skaper sirkulasjon, og noen flyteplanter. Kan du ikke gi dem dette, så er det bedre at de kommer oppi karet til mamma igjen
Har du masse planter, så vil nok noen av dem overleve.
tusen takk for svar,

har puttet dem i en stoor salatbolle nå..


har tatt en gammel membranpumpe oppi også,
håper det holder..
Det hjelper med luft, vettu. Jeg mistet nettopp et kull med yngel på grunn av slurv med lufta. Jek kikka på dem, og da må jeg ta ut slangen, og så ringte telefinen, og jeg glemte hele greiene til neste dag... Da så jeg at yngelen ikke var så pigg som de burde være, og de døde etter en stund, selv om lufta kom tilbake...
Et tips er å fylle lommeboken med 15 kroner, og dra til ikea og kjøpe "gennomsiktig" plastboks/balje på 25(?) liter.

Så den ikke på sidene deres, så jeg antar de selger den så billig fordi det er et utgående produkt.

PS: Du får ikke lenger kjøpt lokk til disse, ihvertfall ikke i Bergen.
Trygve Lillefosse
Et tips er å fylle lommeboken med 15 kroner, og dra til ikea og kjøpe "gennomsiktig" plastboks/balje på 25(?) liter. Så den ikke på sidene deres, så jeg antar de selger den så billig fordi det er et utgående produkt. PS: Du får ikke lenger kjøpt lokk til disse, ihvertfall ikke i Bergen.
'Mener det er den jeg har på ca 20 liter. Bare nesten gjennomsiktig, ikke sant?
Aggi
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Et tips er å fylle lommeboken med 15 kroner, og dra til ikea og kjøpe "gennomsiktig" plastboks/balje på 25(?) liter. Så den ikke på sidene deres, så jeg antar de selger den så billig fordi det er et utgående produkt. PS: Du får ikke lenger kjøpt lokk til disse, ihvertfall ikke i Bergen.
'Mener det er den jeg har på ca 20 liter. Bare nesten gjennomsiktig, ikke sant?

Det høres ut som den samme ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap