Frakt av fisk.. hvordan frakte dem på beste mulig måte..?

Før jeg avgjør noe 100% tenkte jeg å høre med dere..

Fiskene det gjelder er
platy
guppy
cherry barbe
ancistrus
pansermalle


Går det an å ha dem i et lite akvarie, eller bør dem være i poser..?
Har minst mulig lyst å drive på med dem på turen, har mer enn nok med ungene Det er snakk om en liten bit på 90 mil, ja jeg blir til å passe på varmen..
Et forslag:

Hva med å ta en 10l bøtte med lokk? Slike du får kjøpt på Europris ol. butikker. Så tar du en oksygentablett og taper litt rundt lokket for å være helt sikker på at det ikke lekker. Det blir jo likt som å ha de i et akvarium, bare bøtten er mye mer praktisk.
har ikke plass til bøtte i bilen, desverre.. har bøtten gått oppi akvariet som vi ska ta med har det ikke vært noe problem..
derfor har jeg 3 valg:
selge dem
ha dem i fiskeposer i akvariet
løs i akvariet
90 mil er jo et stykke. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å kjøre med et "åpent" akvarie med vann i bilen. Det er jo på ingen måte tett, i tilfelle en liten bråbrems eller noe annet overraskende. Kan fort bli mye klin og tapt fisk. Jeg ville nok spurt i en dyrebutikk om jeg kunne kjøpe noen solide poser til frakt av fisk. (mest sannsynlig får du dem) Så ville jeg lukket dem med en gummistrikk eller lignende og stablet dem i akvariet. Underveis på turen ville jeg åpnet dem, for å tilføre litt ny luft (oksygen) i posene. Vet ikke om dette siste er nødvendig, men jeg er litt hysterisk jeg da.

Lykke til!
dyrebutikkene får fisken i isoporkasser, de fungerer utmerket og butikkene er stort sett bare glad for å bli kvitt søppel de uansett må betale for å bli kvitt.
pakk fiskene i poser med dobbelt så mye luft som vann i, og slipp inn litt luft et par ganger underveis.

Isoporkasse er jo lurt, med tanke på temperatur i posene. Et alternativ, siden du ikke har plass i bilen, er å legge noe på innsiden av akvariet, som isolasjon. Disse sammenleggbare små kjølebaggene er jo også kjekke. Ser sånne billige overalt om dagen. De får du sikekrt plass til oppi akvariet, med posene inni.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap