Spiser molly sine barn?

Spiser molly yngel?
Sine egne eller andres?
De spiser det de får plass til i munnen sin, sine egne og andres. Men molly yngler ofte så det vil alltid overleve noen. Det kan fort bli for mange
Lisbeth
De spiser det de får plass til i munnen sin, sine egne og andres. Men molly yngler ofte så det vil alltid overleve noen. Det kan fort bli for mange ;)


Jeg fikk erfare at molly-yngelen nappet og spiste på ancistrusene mine, desverre så jeg dette litt sent og mistet flere ancistruser.
FredG
[QUOTE=Lisbeth]De spiser det de får plass til i munnen sin, sine egne og andres. Men molly yngler ofte så det vil alltid overleve noen. Det kan fort bli for mange ;)


Jeg fikk erfare at molly-yngelen nappet og spiste på ancistrusene mine, desverre så jeg dette litt sent og mistet flere ancistruser.

Det hørtes rart ut? Mollyyngel som dreper ancistrus?? Må ha vært ancistrusyngel da? Evt var de allerede døden nær?
Lisbeth
[QUOTE=FredG][QUOTE=Lisbeth]De spiser det de får plass til i munnen sin, sine egne og andres. Men molly yngler ofte så det vil alltid overleve noen. Det kan fort bli for mange ;)


Jeg fikk erfare at molly-yngelen nappet og spiste på ancistrusene mine, desverre så jeg dette litt sent og mistet flere ancistruser.

Det hørtes rart ut? Mollyyngel som dreper ancistrus?? Må ha vært ancistrusyngel da? Evt var de allerede døden nær?

Ja, de var ca 4-5 cm - altså ikke av de aller minste men dog, helt friske ancistrus sp. oppdrett.
Jeg merket ikke massakren før de gikk løs på L144 (ca samme størrelse), for da så jeg at de blødde fra ryggfinnen og at molly-yngelen nappet.

Jeg fjernet alt av molly fra det karet, og jeg har ikke hatt en død ancistrus i det karet etterpå.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap