Takk for svar Vet ennå ikke hvor jeg skulle få tak i den. Kom over den da jeg søkte på fisk som skulle kunne passe i det ekstra akvariet vi fikk brukt av naboen. I den har vi blant annet plassert en stor stein med masse smutthull for en liten fisk.
Var også redd for at de små skulle bli spist, ja. Har vel egentlig slått det fra meg å plassere noe sammen med den kampfisken vår. Det er en flott, blå hann. Veldig aktiv, men også veldig aggressiv. Den rulet hele det gamle akvariet vårt på 60L og måtte flytte på hybel (et yngelnett inne i det gamle akvariet).
Den har det nok 'bra', men kan sikkert få det mye bedre, så nå har vi innredet det nye akvariet til den. Det må bare gå seg til først. Vi gleder oss til å se den svømme der. I det gamle pleide den å leke berg-og-dalbane i pumpestrømmen, det får den snart anledning til igjen. Og ja, vi har sørget for at den har rolig vann også.
Men til 'selskap' får den nok bare noen eplesnegler.
Skulle det komme noen flere brukte akvarier inn døra hos oss, så arver nok noen dvergtannkarper dette akvariet - hvis vi får tak i noen.