Guppyforvirret

Hadde egentlig lovet meg selv å ikke ha guppy igjen, men i dag kjøpte jeg noen likevel.. Blir litt forvirret av dette med de forskjellige guppyene. Kulturform, ikke-kulturform, villguppy, ikke-villguppy.

Det er iallefall ikke den vanligste kulturformen, den vanlige som alle dyrebutikker selger. Hannen er ganske liten, lys kropp, oransje på halen. Halen er på en måte "delt i tre". Farge oppe og nede, fargeløs i midten. Hunnene er helt fargeløse og litt større enn hannen. De har ingen farge på halen, whatsoever.

Lurer på om noen kan forklare meg forskjell på villguppy og endlers? Hvordan ser man forskjell? Finnes det andre kulturformer av guppyen, annet enn den aller,aller vanligste? Jeg blir ikke klok...
:0
Lurer akkurat på det samme :/
der er under tvil kun beskrevet 2 sorter guppy. (usikkert om endlers er samme sort osv) endlers og vanlig guppy.

forskjellen på de to er hovedsaklig at endlers blir litt mindre, og hannene har ikke så stor hale som vanlig guppy. ellers ingen stor forskjell.
Bilder hadde vært kjekkt vet du
Selv har jeg fått sansen for spesielle Endlerser for tiden
det høres ut som endlers. men som nevnt ovenfor, hadde vært bra om du hadde bilde av de.
Så den ene er ikke mer frisk og sunn en den andre?

Synes guppier tåler så lite
Endlers tåler en del mer. Disse er ikke "fort-avlet" på samme måte som kulturguppy (eller vanlig guppy). Viltfanget guppy ser mer ut som endlers. Bare at hannene har ett "rundere" mønster på kroppen. Jeg føler (etter hva jeg har opplevd) at endlers er mer hardføre enn guppy.

Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap