Tips til levendefødende ønskes.

Hei!

Jeg har et kar på 270 liter hvor jeg ønsker meg noen levendefødere i. Jeg vet at guppy, platy, molly og sverddragere er levendefødere.
Fra før av går det ancistrus og pansermaller i karet. Noen som har tips til andre levendefødere som jeg kan ha i karet mitt?
Bruker du søkerfunksjonen på AF får du opp en lang liste over levendefødende fisk
Pansermaller og levendefødere
Jeg har hatt sverdrager og corrydoras sammen, men synes det var vanskelig å fôre riktig. Sverdragene tok for seg av fôret slik at Corry ene fikk lite, fôret jeg slik at Corry ene fikk ble sverdragene veldig runde.
Jeg tror at tetraer kan være et bedre alternativ sammen med pansermaller.
Sterbai
Sverdragene tok for seg av fôret slik at Corry ene fikk lite,


Og da går jeg ut i fra at du forer med vanlig hovedfor på boks?

Det er ikke meninga at du kun skal bruke det når du har fisk på bunnen. Bunnfisk skal ha sitt eget for som synker, det holder ikke å få restene etter de andre fiskene, uansett om det er tetra eller sverddrager..

Bruk tabeletter og pellets ment for den type maller du har. Gi også frosne mygglarver (sorte og røde synker) artemia, dafnier osv. Og grønnsaker til maller som trenger det
Lisbeth
[QUOTE=Sterbai] Sverdragene tok for seg av fôret slik at Corry ene fikk lite,


Og da går jeg ut i fra at du forer med vanlig hovedfor på boks?

Det er ikke meninga at du kun skal bruke det når du har fisk på bunnen. Bunnfisk skal ha sitt eget for som synker, det holder ikke å få restene etter de andre fiskene, uansett om det er tetra eller sverddrager..

Bruk tabeletter og pellets ment for den type maller du har. Gi også frosne mygglarver (sorte og røde synker) artemia, dafnier osv. Og grønnsaker til maller som trenger det

Jeg fôret med flak, tabletter og røde mygglarver. Sverdragene var svært aktive uansett fôr. Tablettene gav nok corryene mest fôr da de varer lenger. Mygglarvene er levendeføderene helt ville etter og de rekker knapt å nå bunnen.
Lisbeth
Bruker du søkerfunksjonen på AF får du opp en lang liste [URLBLOCK1]fisk :)


Takk Lisbeth, her var det en lang liste og masse å velge i. Må utforske søkemotoren bedre ser jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap