Guppy hanner fosvinner.

Hei.
Jeg har et problem med at Guppy hanner forsvinner fra akvareiet mitt.
Hunnene blir værende igjen. Dette har foregått over lang tid, og om jeg får yngel på guppyene før hannen forsvinner, slik at jeg får nye hanner, forsvinner også de etter de har begynt å få stor hale. Mistenker at noen spiser halen, men har ikke sett skader før de er borte.

Noen som har tips til hva som skjer?

Andre fisker i akvariet:
- Ansistrus.
-Gibbiceps
-Sort neontetra
-Neontetra
-Coridoras Panda
-Praktbotia.
-Siamesisk algespiser.
og en fisk jeg fikk med gratris i en pose en gang. Hvet ikke hvilke fisk det er, men ligner på en tetra av ett slag.
Det kan jo være at hunnene spiser halene av hannene, slik at de sjer ut som jenter?
Inaktiv bruker
Antar at du har et stort karr siden du har Gibbi og Praktbotia.
Hvis fiskene har dødd så har nokk Gibbi og Ancistrus spist dem med hjelp fra de andre,
En annen ting er at du har blandet litt for mange forskjellige arter.
Guppy går ikke godt sammen med tetra fisker f.Eks. De skal ha forskjellige vannverdier, Gibbi og Praktbotia, er to fisker som trenger stor plass.
Et tips er å lese om fiskene og vannverdi, størrelse på akvarium før man kjøper dem.
En grund til at guppy ene forsvinner kan være feil vannverdi, guppyer er så mye avlet på at de tåler ikke like mye fra butikk som fra privat, når de da går i feil vannverdi stryker de med, det er heller ikke bra å ha for mange hanner og for lite hunn fisker.

Men har du prøvd å lete bak, under pynt, steiner osv? Har funnet noen fisker fastklemt noen ganger.

Hvis du tar bilde av den ukjente fisken din så kanskje noen klarer å finne ut hva det er.
Jeg har et 320l karr.
Kjøpte det brukt av en kar her på forumet, og de fleste fiskene fulgte med.
Guppy er en ny art jeg har intrudusert da noen venner av meg hadde for mange, og jeg fikk noen. Nå har jeg ca 20 stk, men sikkert ikke mer enn 4-5 hanner.
Ellers har jeg stortsett bare kjøp flere av samme type fisk siden jeg ikke liker at stimfisk ikke har nok venner.

Prøvde å ta noen bilder av fisken jeg ikke kjenner, kansje noen klarer å tolke det

Takker for tips
Kobbertetra
Det kan se ut som kobbertetra.
Veldig enig med Tove.Det er nok kobbertetra.Fine med de hvite tuppa på finnene og den kobberfargen.
Kan det være neontetra som napper halene til hannene?

Forøvrig er det bra for hunnene at det ikke er så mange hanner, hannene stresser de endel.
Står på profilen til kobbertetraen at den ikke skal holdes sammen med fisk som har lange slør og haler. Da er det kanskje de som er syndebukkene?
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap