Hva syns dere om dette?

Les teksten på bildet og kom gjerne med en kommentar eller 3...
Vil ikke akkurat si at dette var så veldig positivt at det gjør noe.
Huff... den teksten skjærer litt i hjertet på meg altså... det skinner gjennom at det er dekorasjonselementet som er i fokus - ikke riktig dyrehold....
"Fin på bordet" du liksom! *fnys*
Dette er en lapp som står i butikk?
Da kan jeg tenke med hvilken butikk det er,ja.Med lilla felt øverst på lappen,så er det ikke så vanskelig ...
"Lever i dødt vann"..?? Hva er "dødt" vann? Vann uten filtrering? Skittent vann? Jeg håper virkelig de mener stille/rolig vann.

"Fin på bordet"????? Kommentar overflødig.

Skjønte ikke helt den med "bytt litt vann 1 gang per uke, hver 4. uke gjør rent"...

Håper du sa klart ifra til de ansatte... Dette er helt forkastelig!
Dødt vann er stillestående, oksygenfattig vann.

Og de mente at du skulle skifte vann en gang i uka, og gjøre rent i "akvariet" hver fjerde uke. Kanskje lettere å lese i klartekst og ved riktig bruk av komma.
Reagerer ikke noe særlig på dette jeg-utover at begrepet "dødt" vann er litt merkelig.
Plussmedlem
Fin i en bolle på bordet, og trives med det?
...Høres ut som en fisk som ikke har så store krav...
frosken
Dette er en lapp som står i butikk? Da kan jeg tenke med hvilken butikk det er,ja.Med lilla felt øverst på lappen,så er det ikke så vanskelig ...


Stemmer, dette bildet ble tatt i en butikk og de som bor i nærheten vet godt hvilken butikk det er ja.




Jeg fikk ikke sagt i fra til de, fordi at de er helt ræva til å hjelpe kundene sine, så jeg bare gikk ut og handlet heller ett annet sted
Shutinc
Og de mente at du skulle skifte vann en gang i uka, og gjøre rent i "akvariet" hver fjerde uke. Kanskje lettere å lese i klartekst og ved riktig bruk av komma. :)


Joda, det skjønte jeg, men ikke hva de mener med å gjøre rent. Ta ut fisken og sette bollen i oppvaskmaskinen? Det kan fort misforstås når de skriver det slik. Man skal jo ikke behøve å "gjøre rent" annet enn i form av vannbytter, litt algeskraping og fjerning av eventuelle matrester.
Ser ikke helt hva som er feilen.

Jeg har ikke jeg kampfisk men har forstått det slik at de passer helt fint i en gullfiskbolle...
Trygve Lillefosse
Ser ikke helt hva som er feilen. Jeg har ikke jeg kampfisk men har forstått det slik at de passer helt fint i en gullfiskbolle...




Tullprat!!!!!Kampfisker har det ikke bra i en gullfisk bolle...
Innehaverne av butikken skulle d vært skuddpremie på!!!!!Fysjameg!!
sophusi
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Ser ikke helt hva som er feilen. Jeg har ikke jeg kampfisk men har forstått det slik at de passer helt fint i en gullfiskbolle...




Tullprat!!!!!Kampfisker har det ikke bra i en gullfisk bolle...
Innehaverne av butikken skulle d vært skuddpremie på!!!!!Fysjameg!!


Huffda, skuddpremie var vel å ta litt vel hardt i. Regner med det er en slags spøk, men skummelt uansett å komme med et sånt utsagn på et åpent forum...
folk som har fisk i bolle driver med dyreplageri, klart fisken ikke har det noe ålreit i en bolle.... ARG................
Lro
[QUOTE=sophusi][QUOTE=Trygve Lillefosse]Ser ikke helt hva som er feilen. Jeg har ikke jeg kampfisk men har forstått det slik at de passer helt fint i en gullfiskbolle...




Tullprat!!!!!Kampfisker har det ikke bra i en gullfisk bolle...
Innehaverne av butikken skulle d vært skuddpremie på!!!!!Fysjameg!!


Huffda, skuddpremie var vel å ta litt vel hardt i. Regner med det er en slags spøk, men skummelt uansett å komme med et sånt utsagn på et åpent forum...


Var seff ment som en spøk ja....Men blir så forbanna når innehavere av butikker ikke gjør jobben sin å undersøker hvordan artene de har tilsalgs skal behandles..
Kampfisk holdes i svært små akvarier selv av eksperter og de som har Betta som hovedinteresse.
fortsatt ikke bra for fisken
ok dette er det verste jeg noen sinne har sett!

Dette er dyreplageri!

kampfisken er jo ett levende vesen...!

hvor stod dette?
Lro
[QUOTE=sophusi][QUOTE=Trygve Lillefosse]Ser ikke helt hva som er feilen. Jeg har ikke jeg kampfisk men har forstått det slik at de passer helt fint i en gullfiskbolle...




Tullprat!!!!!Kampfisker har det ikke bra i en gullfisk bolle...
Innehaverne av butikken skulle d vært skuddpremie på!!!!!Fysjameg!!


Huffda, skuddpremie var vel å ta litt vel hardt i. Regner med det er en slags spøk, men skummelt uansett å komme med et sånt utsagn på et åpent forum...



kampfisker skal ha ett bra sted å leve og ikke i noen bolle eller i et drikke glass.
hvis man ikke kjønner at det er dyreplageri bør man ikke ha fisk i det hele tatt!
Spesielt ikke eie en DYREBUTIKK!!!!!!!!!!!
Etter hva jeg en gang ble fortalt, blir VF kampfisk fanget mange ganger i små pytter og stille vanndammer.... det er nok slik de lever i naturen og har vel da heller ikke problemer å tilpasse seg i et lite kar...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap