Noen kampfisk spørsmål

Jeg har nå tenkt å skaffe meg noen kampfisker, så siden jeg er syk i dag har jeg lest en del om disse nydelige fiskene men jeg har noen spørsmål:

1. Hvis jeg vil drette kampfisk, er det best å la hannen og hunnen gå for seg selv, og ta de sammen når hunnen er klar? (hvordan ser jeg det foresten?)

2. Har funnet ut at det er mange sånne forkortelser når det gjelder hvordan halen ser ut, kan noen si alle de, og hvodan de ser ut da?

3. Kan jeg drette kampfisk i en 19liter?

4. Er det mange i Norge som kunn driver med kampfisk?

5. Hvor kan jeg få tak i CT eller HM Kampfisk?

6. Kan jeg drette hvilken som helst kampfisk med verandre?
Eks: De ''vanlige'' som jeg kan kjøpe i butikker?
Les her og du får svar på mye av det du lurer på.
Jeg kjøpte min kampfisk i en dyrebutikk. De hadde en CT hann også, så er mulig det dukker opp noen om du har flaks=)
Taz-
Jeg har nå tenkt å skaffe meg noen kampfisker, så siden jeg er syk i dag har jeg lest en del om disse nydelige fiskene men jeg har noen spørsmål: 1. Hvis jeg vil drette kampfisk, er det best å la hannen og hunnen gå for seg selv, og ta de sammen når hunnen er klar? (hvordan ser jeg det foresten?) Det er tryggest å la de gå hver for seg vertfall. Hannen kan drepe hunnen og hunnen kan også drepe hannen. Har hørt noe om at hunnen av å til blir propp full av egg så den nesten tyter ut av henne (er ikke helt sikker på når hun er klar jeg). Hannen skal bygge et skumrede til å ha eggene i. Det er hannen som passer egg og yngel, husk å ta ut hunnen med en gang eggene er lagt og befruktet, slik at hun ikke får bank. 2. Har funnet ut at det er mange sånne forkortelser når det gjelder hvordan halen ser ut, kan noen si alle de, og hvodan de ser ut da? *VT - Veil tail *Spade tail *Double tail *Round tail *Delta tail *Super delta tail *halfmoon *rosetail *Plakat *CT - crown tail *Comb tail *combtail halfmoon 3. Kan jeg drette kampfisk i en 19liter? Det er sikkert mulig, dette tror jeg noen andre skal svare på :p 4. Er det mange i Norge som kunn driver med kampfisk? ?? 5. Hvor kan jeg få tak i CT eller HM Kampfisk? Det er bare å bestille på butikken, de vil mer enn gjerne hjelpe deg:D Jeg bestillte meg CT i dyrebutikken i fargen royal blue. De bestillte inn i mange farger og hadde 6-7 CT kampfisker inne samtidig som de hadde noen vanlige plakat betty'er :) Så bare å sende mail eller ringe til din lokale dyrebutikk og de fikser ;) CT er ikke så vanskelig å få tak i, tror hunnbetty av typen CT er vanskeligere enn hannbetty vertfall ;) 6. Kan jeg drette hvilken som helst kampfisk med verandre? Eks: De ''vanlige'' som jeg kan kjøpe i butikker? Tror du kan blande den du vil ja ;) Vet ikke hvordan det er å bli kvitt yngel av blandinger da.


Håper dette var til litt hjelp vertfall Søk deg frem på nettet, søk betty splendens tail for eksempel
Maretard
Jeg kjøpte min kampfisk i en dyrebutikk. De hadde en CT hann også, så er mulig det dukker opp noen om du har flaks=)


Bedre å bestille enn å satse på flaksen :p
Hm kampfisk
Hei du kan få tak i Hm kampfisker hos elisabeth ute på Bømlo men hun selger dem også inne i Haugesund ..Send henne melding hun har noen svært fine Mustard Hm kapmfisker..." generasjon frå Thailand så dem er kjempefine og i god tilstand..
ikke ha oppdrett i ett 19 liters akvarium.
eller du kan men da må du ha minst 20-30 andre akvarier siden det kommer alt for mange hanner....
Mange småkar må man jo ha uansett... Sånn som jeg har forstått det, så er det bare de unge hunnene man kan ha sammen. Som Svein skriver på den siden Mona lenker til, så bør klekkekaret være på ca 60 liter.
I tillegg må man ha plass til alle småkarene. Kanskje det lønner seg å ha dem i en litt kraftig reol? En annen ting en må tenke på er tiden. Man bør planlegge å drette på en tid hvor man har anledning til å gi dem godt stell. Ergo ville jeg ikke satt igang med oppdrett nå. Hva med å starte avl like etter sommerferien? Da har du høsten på deg til å bedrive oppfóring av småtasser og hyppige vannbytter.
Shlush
[QUOTE=Maretard]Jeg kjøpte min kampfisk i en dyrebutikk. De hadde en CT hann også, så er mulig det dukker opp noen om du har flaks=)


Bedre å bestille enn å satse på flaksen :p

Er en idé å sjekke ut butikkene først da, det kan jo bli dyrere om man ringer og bestiller:p
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap