Kampfiskhann biter hunnen

Hei!
Har en hann og hunn kampfisk i en 50 liter (ikke helt sikker på liter.)
Hunnen bet seg fat på munnen til hannkampfisken slik at han hang opp ned men når jeg skulle ta hannen vekk fra hunn svømte hannen bra. men hanne er veldi nappet på av hunnen. har kun disse 2 hvis noen lurer
men hva kan dette være?? håper på raske svar
Ps.nå er hannen i et fødenett...
får det første, skiv hva det gjelder i overskiften. da gidder flere lese.
kan ikke så mye om kampfisk.. Men det jeg vet er at det skal være flere hunner..
hannen vil slite ut hunnen..
Om du søker på kampfisk. så står det at du ikke har stort nok akvarie til å ha flere enn en da hunnen blir sint og går til angrep på hannen..
står i fiskebasen
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183
Hvis det ikke er et utall gjemmesteder i et såpass lite kar, så vil kampfisk gjerne slåss. Ikke alltid, men ofte, veldig ofte. Høres ut til at du har fått en hunn som kan bite fra seg. Ofte er det hunnene som jages ihjel, men noen ganger er det hannene om får bank.. Det er ikke mye å gjøre med det enn;

1. Ordne med en masse gjemmesteder (røtter, steinrøyser, rør du gjemmer under røysa el lar ligge åpent, finbladete planter, masse av dem!

2. La fiskene gå i hver sitt kar.. Om den ene er i fødenett inni kassen, så tror jeg at stressnivået vil være rimelig høyt. Både hos den inni og den utenfor kassen.. Det andre karet MÅ ikke være 50 l.

Personlig ser jeg ikke at du har flere valg enn disse to. Høres ikke ut for at du egentlig har mulighet til å sjekke ut nr. 1, siden hun er så aggressiv. Gjemmestedene er i praksis lettest for damene å komme inn i, siden de er smalere og enda mer tøyelig enn hannene.. Derfor tenker jeg at du bør gå rett for nr. 2.. Lykke til med "trollkjærringa"
Nillomien
får det første, skiv hva det gjelder i overskiften. da gidder flere lese. kan ikke så mye om kampfisk.. Men det jeg vet er at det skal være flere hunner.. hannen vil slite ut hunnen..

Tja.. Det er vel kanskje mer vanlig IKKE å ha hunner sammen med hannen? Bare akkurat når det skal være paring. I naturen er kampfisken en enstøing som helst ikke ser andre utenom akkurat paring. De er territorielle og litt "sære", men utrolig vakre.. I noen tilfeller kan man være heldig og finne et par med rolig gemytt, der de faktisk kan gå sammen, men det er ikke helt vanlig, og for en kampfisk; ikke helt normalt. Å ha flere hunner oppi der er ikke en spesielt god ide.
Link til det som ble nevnt overfor her, av Nillomien. Ikke enig i konklusjonen i hans (?) innlegg her, men i basen kan du lese selv; http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183

Modern
Link til det som ble nevnt overfor her, av Nillomien. Ikke enig i konklusjonen i hans (?) innlegg her, men i basen kan du lese selv; http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183

Hva mener du? hehe.. ikke helt med jeg...
min konklusjon tenker du på?
legger meg ned i sanden jeg alså.. ler
det er bare hva jeg har hørt=)
Nillomien er ei jente.. dame.. eller noe i den duren.. hehe.. eller hva man kan kalle meg..
Nillomien
Nillomien er ei jente.. dame.. eller noe i den duren.. hehe.. eller hva man kan kalle meg..

Ja, det rosa hunnkjønn tegnet ved avataren betyr vel stort sett at vedkomne er av hunnkjønn! ^^

hehe.
Nå studerte jeg ikke avataren før jeg svarte, og man ser heller ikke avataren der man skriver inn svar. Så var heller ikke Nillomiens kjønn hovedpoenget mitt i innlegget..
Jeg har drevet med kampfisk en stund nå og lar aldri hannen og hunnen gå sammen utenom når de skal legge egg hvis ikke karet er større enn 100liter og har masse gjemmeplasser og planter.. Av og til er det hunnene som er aggressive og banker hannen og av og til er det omvendt.. Hos meg er det mest hannen som er hissig og banker vettet utav hunnen hvis de har for liten plass og for lite gjemmeplasser..

Alle individer er forskjellige og jeg har hatt et kampfisk par som levde sammen hele tiden i en 140liter og det gikk kjempe bra=)

Har også hatt 2 huer som banket hverandre og det endte med at den ene tok kvelden.. Så det er litt forskjell på de forskjellige individene..

Men som andre nevner så lever jo kampfiskene alene i naturen og møtes bare når de skal legge egg, så jager hannen hua bort igjen når eggleggingen er ferdig og passer på egg og yngel=)

Den kampfisk hannen jeg har nå liker best og bo alene og banker hua så lenge hu ikke er klar for egglegging..
Har 3 hunner og en hann gående i en 64L. Karet er innredet med en plante og en hule +flyteplanter.
Har aldri sett at noen av disse er agressive mot noen av de andre, snarere tvert imot.. om en av hunnene ligger å slapper av og jeg nærmer meg, kommer han rasende bort for å passe på
det som er med kampfisker er at det kan gå bra en lang stund,men så har en av dem en dårlig dag,å da kan det gå verdig ille... hannene bør gå separat,og hunnene går best sammen om de er 6 eller flere,pga av rangordninga ifølge eksperter :p
det som skjedde er at hannen holder på og dø... er kan jeg bare fjærne hunnen?
Du må ha dem i egne sitt kar, ja..
Ja, få hunnen over i et annet kar, og gi kampfiskhannen fred og ro, og 30% rent vann hver eneste dag.
Liz H skal ha hunnkamp... sammen med gullfisk men nå er det blitt bedre i karet.. hanne jager hunnen.. osv omvendt;-3
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap