Kampfisk trøbbel, tråden hører til, dør kamfisken av kulde..

Åhr, hva skal jeg gjøre, kampfisken min oppi 54 literen, og tigerbarbene napper, uff, den tør ikke komme frem eller noe,
Nå har du ikke så mange valg.. Kjøp et akvarie til kampfisken med varmekolbe, eller i et rom hvor det er varmt. Tigerbarbene er jo hissige av seg, så der kan den ikke være.
Jeg leste den andre tråden din om kampfisken din som fryser på soverommet... Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare flytter 10 literen midlertidig fra soverommet. Det fikk du også tips om i den andre tråden. Du må jo garantert ha tilgang til andre rom som er varmere enn soverommet? 10 liter er da også kjapt å tappe ned så den vil være mulig å flytte -lett?!

Jeg ville aldri hatt kampfisk sammen med tigerbarber! Aldri! Jeg ville reddet ut kampfisken fra 54 literen din og latt den gå i 10 literen på et varmere rom.
Ugla
Nå har du ikke så mange valg.. Kjøp et akvarie til kampfisken med varmekolbe, eller i et rom hvor det er varmt. Tigerbarbene er jo hissige av seg, så der kan den ikke være.


Enig med Ugla. Som sagt i den forrige tråden er det som regel ikke bra med tigerbarbe og Kampfisk. Det er ikke noe trylle-triks vi kan gi deg (tror jeg). Enten må du temperere karet til Kampfisken, som er det beste alternativet, eller du må velge bort noen. Og det er vel ingen god idè all den tid du har fått flere tips om hvordan du skal temperere karet
Kan du ikke ha 10literen på badet eller noe? Der er det jo hvertfall varmt og godt=)

Jeg har selv hatt kampfisk sammen med tigerbarber, men da var det kampfisken som bodde der først så tigerbarbene rørte ikke kampfisken.. Tigerbarber er jo ganske hissige av seg og liker og ha territoriet dems for seg selv, og kommer det en inntrenger så blir den jaget og nappet på med en gang..
Tilfeldig bekjentskap
© audifriik
Reklame for plussmedlemskap