- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Fisk sammen med kampfisk?
Fisk sammen med kampfisk?
Postet 17.04.08 kl 16:36
Postet 17.04.08 kl 16:42
Postet 17.04.08 kl 17:37
Foreslår platy selv, og otto. Et tips er å ha kampfisken oppi sist, da er sjangsen større for at det går bra. Den ser ofte på alle som kommer etter han som en trussel. Men kan aldri garantere at det går bra da
Jeg har kampfisken min i en bolle på ca 13-15 liter selv. Han bor ilag med eplesnegle og en stk otto (algespiser). Hadde platy sammen med han, men det ville han ikke ha noe av :p
Korallplaty, det er ekstremt fin farge på de. Syns jeg vertfall Å de er ofte litt mindre enn vanlig platy :p De er knall rød/oransj )
Jeg har kampfisken min i en bolle på ca 13-15 liter selv. Han bor ilag med eplesnegle og en stk otto (algespiser). Hadde platy sammen med han, men det ville han ikke ha noe av :p
Korallplaty, det er ekstremt fin farge på de. Syns jeg vertfall Å de er ofte litt mindre enn vanlig platy :p De er knall rød/oransj )
Postet 17.04.08 kl 17:56
Postet 17.04.08 kl 20:28
Kommer litt ann på lynnet til fiskene også hvor godt de går i lag.
Min kampfisk er fredelig, og bryr seg ikke stort om de andre. Men jeg hadde en hann-platy som plaget kampfisken, nappet i finnene hans o.l. Måtte bare levere han tilbake. Venter fortsatt på at finnene til kampfisken skal vokse helt ut og bli fine.
Så det er litt alfa og omega...
Min kampfisk er fredelig, og bryr seg ikke stort om de andre. Men jeg hadde en hann-platy som plaget kampfisken, nappet i finnene hans o.l. Måtte bare levere han tilbake. Venter fortsatt på at finnene til kampfisken skal vokse helt ut og bli fine.
Så det er litt alfa og omega...
Postet 17.04.08 kl 22:04
Inaktiv bruker
UglaPlaty og Molly f.eks.
Molly fungerer ikke. Hadde 5 mollyer og kjøpte meg en kampfisk han. Nå har jeg 1 igjen. Så han måtte nok tilbake til den gamle glassbollen for terapi ;P
Postet 30.04.08 kl 13:07
Postet 30.04.08 kl 23:36
Postet 01.05.08 kl 00:53
Postet 21.05.08 kl 23:02
Postet 05.08.08 kl 07:56
Jeg ville ikke hatt molly sammen med kampfisk, de er finnenappere.
Bunnlevende fisk går som oftest bra, men noen kampfisker tåler ikke noe andre fisker i karet 'sitt'. Jeg hadde en ancistrus sammen med kampfisken min 2-3 uker, og jeg så aldri at kampfisken var aggressiv mot den, han var bare nysgjerrig. Så en dag fant jeg ancistrusen full av kjøttsår med sopp i... Den klarte seg ikke.
Som oftest går det bra, men med kampfisk må man være litt obs.
Bunnlevende fisk går som oftest bra, men noen kampfisker tåler ikke noe andre fisker i karet 'sitt'. Jeg hadde en ancistrus sammen med kampfisken min 2-3 uker, og jeg så aldri at kampfisken var aggressiv mot den, han var bare nysgjerrig. Så en dag fant jeg ancistrusen full av kjøttsår med sopp i... Den klarte seg ikke.
Som oftest går det bra, men med kampfisk må man være litt obs.
Postet 05.08.08 kl 08:02