Kampfisk i 120 liter

Hvilken andre typer fisk kan jeg ha i sammen med en kampfisk i en 120 liter?
Går de i lag med andre labyrintfisker ( foreks guramier), og er det greit å ha masse planter i sammen med kampfisk?
F.eks gurami går helt fint med Kampfisk.. dette utifra egne erfaringer...
Jeg har også 120 liter med kampfisk i, jeg har den sammen med dværg gurami, rubin gurami og nogle bundfisk så labyrintfisk kan sagtens gå sammen, jeg har dog en masse planter, så de kan komme "væk" hvis de skulle klasche sammen.
Hvis en har skjulesteder slik at det går an å gjemme seg om noen ble uvenner så er det sikkert en del som går sammen Bare pass på at du ikke får noen finnebitere (barber f.eks er kjent for å være finnenappere delux).
Enig med Shlush. Styr unna notorisk kjente finnebitere så får Kampfisken din et fint liv. Kan forøvrig anbefale kampfisk.com. En veldig bra side om Kampfisk
Jeg har ved flere anledninger sett guramier jakte på kampfisker og nappe av de alt av finner.
Takker for alle svar, og den linken til kampfisk.com

Tror jeg for bare begynne litt forsiktig med pansermaller, noen få guramier å se hva som skjer.
Tror blågurami og glødebånds tetra også bør unngås i sammen med kampfisk.
Da jeg var inne på dyrebutikk i går, på jakt etter kampfisk fikk jeg se et akvarium de hadde kampfisk i sammen med blågurami, og glødebåndstetra.
Det funket svært dårlig da både guramien og tetraen nappet aggressivt i kampfisken hele tiden
Ancistrus, Otto eller Kuhlii-ål?=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap