Knurregurami -en råtass på reker!

I går flyttet mine 6 Trichopsis schalleri fra karantenekaret og over i 250 literen min. Oppi her går det en drøss med kirsebærreker og jeg regnet med guramiene kom til å jakte på småreker.

Stor var min overraskelse når jeg en time etter at de var satt inn så en gurami med ei voksen reke i kjeften! Var bare hode på reka som hang og dinglet ut av munnen. Først ble jeg redd for guramien, at den hadde gapt over for mye og ikke fikk den ut igjen, men den kappet reka effektivt ito og javset i seg hodet også. Stor mage og så kjempefornøyd ut!

Sjekket de andre guramiene og jammen var de på jakt etter de store rekene også. Må innrømme at jeg ble imponert over disse fiskene, fyttirakkern for noen råtasser! Det er jo små fisk!

Det jeg nå angrer meg litt på er at jeg også i går satte inn 25 nye kirsebærreker som var dyprøde. Gjengen jeg hadde fra før var blandet med grønne reker og hadde blitt nesten fargeløse og lite og se til mellom buskaset. Jeg skulle bare latt de være fargeløse ser jeg nå..

Ja ja, guramiene skal jeg ha, de har jeg så sansen for. Forhåpentligvis blir de mette en gang. Jeg mater jo fiskene med røde mygg o.l, sultne skal de ikke behøve å være!

Slenger inn et par dårlige bilder, ser jo hvor vakre de er.
De var utrolig flotte
De vil nok stoooortrives med en levende buffè ;
"Fang din egen mat selv - spis så mye du orker"

*knegg*
De er nydelige og se på og har peronlighet! Ikke kjedelig fisk å se på.

Jeg syns det er stilig å se dem jakte! Ingen ting er vel bedre enn å se fisk i fangenskap få lov å oppføre seg litt mer naturlig. (jeg banner vel i kjerka nå, men la gå..)
Lisbeth
[I]Jeg[/I] syns det er stilig å se dem jakte! Ingen ting er vel bedre enn å se fisk i fangenskap få lov å oppføre seg litt mer naturlig. (jeg banner vel i kjerka nå, men la gå..)

Nja, det er kanskje ikke noe man burde si høyt men jeg er faktisk enig Hehe
(men ikke CRS reker da, bare kirsebærreker for de er det så mange av)
Hadde jeg satt disse fiskene sammen med krystallrekene hadde fisken blitt fanga opp med en gang igjen! Noe helt annet det
he he, ett døgn etter har rekene lært seg "hvordan komme unna en gurami" de sitter helt stille og venter til guramien er nær -spoing så har reka flaksa vekk. Ett døgn etter innsetting har ingen guramier veldig feite mager, for det var det jeg så for meg. De har tydeligvis ikke fått tak i noe særlig etter deres første napp! Myglarvene gikk i alle fall ned på høy kant i dag, først da fikk de kul på magen. Det sier jo litt... Rekene lærer raskt!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap