Rar oppførsel!

Jeg har en dverggurami (ananntagelig en hann) som oppfører seg litt rart. Jeg er ikke redd for at han er syk eller noe, men jeg har aldri opplevd at dvergguramier har gjort noe lignende. Det han gjør er å sprute vann opp og etterpå hopper han høyt over vann, slik at hele kroppen er over vann. Jeg satt å så på hann og han gjorde dette mange ganger. Vet noen hva det kan være eller betyr?
Flere har visst opplevd dette med dverggurami. Det kan nok være at denne fisken i det fri fanger insekter på denne måten. På samme måte som skytterfisken. Nå er det jo ingen insekter å fange i et akvarie, men instinktene er nok sterke på disse fiskene.

Er det deg han spytter på, eller noe annet?

Lisbeth har sikkert rett i at det er være jakt, men det kan også være at han prøver å skremme deg vekk for å forsvare et skumrede eller noe sånt.
Tante Astrid
Sjekk ut [URLBLOCK1] filmen :)

STILIG! Ser ut som tubifex de holder i pinsetten?

Dette må jo trådstarter prøve
Takk for svar alle sammen. Fisken gjør sånn som på filmen bare at den ikke har noe å spytte på. Det ser ikke ut som den gjør det for å skremme meg bort, bare spytter rett opp i lufta. Det er egentlig ganske kult å se på
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap