Pygmegurami i karantenekar (33l) er det mulig?

Jeg planlegger å kjøpe meg pygmegurami. Jeg skal etter hvert ha de i hovedkaret mitt på 110L.
Om ting går som planlagt vil det om en måneds tid være 4 sjokoladeguramier, 5 amanoreker, 1viftereke og 13 Corydoras i det karet. Nå går Sjokladene, viftereka og 7 corydoras i 62L karantenekar, så der er det fult og ingen nye fisker kommer inn før om 4 uker!

Før jeg starter med noe som helst må jeg finne ut hvor mange Pygmeguramier jeg skal ha... Dette trenger jeg hjelp til (har prøvd før, men egentlig ikke fått noe ordentlig svar..). Tenkte kanskje 5..?

Siden Karantenekaret er fullt begynte jeg å tenke på en 33Liter jeg har stående tom. Kunne disse pygmeguramiene gått 4 uker i karantene i 33L eller blir det for smått? Jeg tenker da kùn i karantenetiden!
Har også tenkt på å kanskje kjøpe de minste i butikken om det kan bli enklere ved tanke på revir osv (og selvfølgelig plassen!) Dette vil ev bli et godt beplantet kar med røtter.
Jeg var på TAM i dag og så noen nyyydelige grønne jeg har forferdelig lyst på!
Jeg lurer også på dette med fargene på fiskene. Er det slik at de blir født med en farge eller kan den skifte?

Setter pris på litt hjelp!
De er blå, men fargen kan nok påvirkes av lyset. 5 høres fint ut.

Da jeg hadde mine i karantene gikk de i en 12l, det er jo bare for en periode og fiskene er såpass små at det går fint. Mine skulle bo i en 30l.
I fiskebasen står det grønt, blått og lilla, men som du sier kan det jo påvirkes av lyset Da tar jeg kansjke sjangsen på å ha de i karantene i 33L
Da har vist ikke jeg lest så nøye, men de har sett kjedelig blek grønne ut i butikken og blitt deilig blå her hos meg, så det kan jo være.

Har desverre ikke pygmegurami for tiden, den siste døde under en medisinkur som jeg nok satte igang for sent, det så ikke så veldig farlig ut, men var nok verre enn jeg trodde.
Men jeg skal ha en gruppe av de igjen, da blir det nok 4-5stk i 30l. Går ikke det får jeg oppgradere litt.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap