Perlegurami. 1 par/1han og 2 hunner?

Jeg skal anskaffe meg et par perlegurami VF, men begynte å tenke på om jeg skulle ha hatt 2 hunner i tillegg til hannen? Vil da den ene hunnen bli holdt utenfor da de er "parfisk". Er det best å holde de som par og ikke 3 stk? Dette er i en 240L med andre guramier og coryer (sjokoladegurami, pygmegurami)
Jeg har et par vf blåguramier. Dette gikk fint lenge, men etterhvert ble hannen så innpåsliten at hunnen gikk permanent i skjul. Jeg gikk til anskaffelse av tre ekstra damer til hannen, og nå er det harmoni i karet. Fruen svømmer nå fornøyd rundt sammen med de andre. Vet ikke om det samme gjelder for perlegurami, men sannsynligheten er jo ganske stor.
Jeg vet at blåguramien er kjent for å være hakket mer agresiv..., kan det stemme?
Blåguramihannene eg har hatt (og noen hunner) har blitt de reneste psykopater med tiden. Perleguramien har eg et mye bedre inntrykk av, ja.

Likevel hadde eg gått for overvekt av hunner når det gjelder begge artene.
Ok
Men om jeg kjøper 2 huer, vil den ene bli utstøtt? Går de som par i karet?
Hos meg opplevde eg bare at aggressiviteten ble fordelt på hunnene. Altså at hver hunn fikk mer fred.
OK!
Kjempefint å høre fra noen som har erfaring med disse. Da jeg var på butikken og studerte de nøye, så var det ingen tegn til agresivitet da i alle fall. Der var det 2 hanner og 3 hunner, mne de stakkarne var akkurat flyttet til en annen reol og rimelig skremt!

Jeg blir å kjøpe 2 eller 3 hunner. Litt dumt at det er kun 2 hanner og 3 hunner igjen, da bør jeg kanskje la det være igjen 1 hunn til hannen som er igjen...
De skal gå i en 62L i karantene, så jeg håper det går bra til tross for plassen. Det blir jo snakk om 4-5 uker.
Tilfeldig bekjentskap
© MalawiThomas
Reklame for plussmedlemskap