- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Perlegurami. 1 par/1han og 2 hunner?
Perlegurami. 1 par/1han og 2 hunner?
Jeg skal anskaffe meg et par perlegurami VF, men begynte å tenke på om jeg skulle ha hatt 2 hunner i tillegg til hannen? Vil da den ene hunnen bli holdt utenfor da de er "parfisk". Er det best å holde de som par og ikke 3 stk? Dette er i en 240L med andre guramier og coryer (sjokoladegurami, pygmegurami)
Postet 27.07.09 kl 16:50
Jeg har et par vf blåguramier. Dette gikk fint lenge, men etterhvert ble hannen så innpåsliten at hunnen gikk permanent i skjul. Jeg gikk til anskaffelse av tre ekstra damer til hannen, og nå er det harmoni i karet. Fruen svømmer nå fornøyd rundt sammen med de andre. Vet ikke om det samme gjelder for perlegurami, men sannsynligheten er jo ganske stor.
Postet 27.07.09 kl 22:35
Postet 28.07.09 kl 00:41
Postet 28.07.09 kl 01:35
Postet 28.07.09 kl 02:01
Postet 28.07.09 kl 02:15
OK!
Kjempefint å høre fra noen som har erfaring med disse. Da jeg var på butikken og studerte de nøye, så var det ingen tegn til agresivitet da i alle fall. Der var det 2 hanner og 3 hunner, mne de stakkarne var akkurat flyttet til en annen reol og rimelig skremt!
Jeg blir å kjøpe 2 eller 3 hunner. Litt dumt at det er kun 2 hanner og 3 hunner igjen, da bør jeg kanskje la det være igjen 1 hunn til hannen som er igjen...
De skal gå i en 62L i karantene, så jeg håper det går bra til tross for plassen. Det blir jo snakk om 4-5 uker.
Kjempefint å høre fra noen som har erfaring med disse. Da jeg var på butikken og studerte de nøye, så var det ingen tegn til agresivitet da i alle fall. Der var det 2 hanner og 3 hunner, mne de stakkarne var akkurat flyttet til en annen reol og rimelig skremt!
Jeg blir å kjøpe 2 eller 3 hunner. Litt dumt at det er kun 2 hanner og 3 hunner igjen, da bør jeg kanskje la det være igjen 1 hunn til hannen som er igjen...
De skal gå i en 62L i karantene, så jeg håper det går bra til tross for plassen. Det blir jo snakk om 4-5 uker.
Postet 28.07.09 kl 11:34