Perlegurami går amokk

Har et par perleguramier som i går startet med å jage alle fisk i akvariet som er i midtsjiktet og opp. De er begge blitt veldig oransje i fargen og madammen har blitt lubben Så jeg tenker at kanskje de vil legge egg. Jeg lurer da på hvordan jeg kan tilrettelegge for dem. Jeg har dessverre ikke et oppdrettskar tilgjengelig, kun et 12 liters kar og det er sikkert for lite til dette.

Noen tips?
Mitt tips er: tror det er like greit at du lar det være
Hvorfor? Jo, du skriver jo at du ikke har noe leks-kar tilgjengelig, og da regner jeg med at du ikke har noe yngel-kar heller. Det er helt fånyttes og bortkastet å forsøke seg på oppdrett når man ikke har plassen det krever. Ikke bare for å sette paret i, så de kan leke i fred, men hva i alle dager har du tenkt å gjøre med hundrevis av små yngel???

Perleguramier legger hundrevis av egg. Yngelen deres trenger god plass å vokse på. Du trenger STORT akvarium etterhvert som yngelen kan vokse opp i. Et med innkjørt filter, varmekolbe og hele pakka.
Gurami-yngel pleier å få infusorier å spise sine første levedager, for yngelen er veldig små som nyklekte.

Den dagen du har plassen som trengs for et vellykket oppdrett, så er perleguramien ikke av de vanskeligste å få til. Mange nybegynnere har lykkes med det. De er relativt lette å få i lek, og har man riktig fôr klart så er ikke yngelen vanskelig å få til og vokse opp heller.
den er grei, da lar jeg det vare takk for innspill Mona
Om hannen har laget skumrede så kan du ødelegge dette og så om de roer seg da.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap