Hann og hunn?

Inaktiv bruker
Er dette hann og hunn?s
Tror det er en hann og en hunn, den på det øverste bildet er vertfal ein hann og det er du som den på det nederste bildet har mer avrundet ryggfinne så det er ut som en hunn.
Inaktiv bruker
Kan man se noe på oppførselen mot hverandre om det er hann og hunn?
nei tror ikke d, den letteste måten å se forskjell på kjønn er at hannen er mer fargesterk og har spiss "tupp" på ryggfinnen, ho fisken pleier å være blassere i fargen og har avrundet "tupp" på ryggfinnen.
Jeg vet ikke hvordan det er på denne guramien, men på perleguramien har hannene mer "rufsete" analfinner (er det riktig navn tro?) og hunnen helt rund form.
På det øverste bilde ser den mer rund ut og da kan det se ut som en hunn for meg.
På det nederste synes jeg det kan se ut som at finnene er mer rufsete? Jeg kjenner ikke denne guramien godt, så Tonje_R har sikkert rett
Ville bare komme med mine "tanker"
For meg ser det ut som to hanner Begge to har noe avlang / noe spiss ryggfinne. at den ene er blassere kan være fordi han prøver å gjøre seg "ufarlig" for den andre. Men - jeg er ikke 100% sikker , men med en gang tenkte jeg 2 hanner.
Har du flere bilder, så kan vi kanskje se forskjellen bedre?
Han og hun
hanen har sterkere farge en hanen vis du vil ha oppdret på dise må du senke vanstanen ta oppi flyteplanter (vis du ikke har det ) og pompen må og ut så seter du en stei som kan stå og boble siden guramiene treker luft og
Martina har nok rett, etter studering av bildene kan eg se at guramien på det nederste bildet også har sort på bukfinnen.
Her kan du se forskjell på hann og hun.
Øverste bildet er en hann, nederste en hunn.
Enig, det er nok to hanner.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap