Kan jeg ha kampfisk sammen med disse fiskene?

Lurte på om jeg kunne ha en kampfisk sammen med en liten stim av keisertetra og noen black molly?
Jeg vet at kampfisk er veldig varierende i personlighet, men vis min var noenlunde fredelig, kunne dette gå?
Jaja, det går helt fint. keisertetra og molly er såpass store at kampfisken ikke vil spise dem. Og vanligvis så er keisertetra og mollyer fredlige fisk.
Ville ikke si jaja med engang her Jeg prøvde å ha rødmunnstetra sammen med Kampfisken min, det gikk ikke bra. Men den går sammen med noen snegler. Så det kommer helt ann på kampfisken, har du flere karr går det ann å prøve.
Uflaks
Ville ikke si jaja med engang her ;-) Jeg prøvde å ha rødmunnstetra sammen med Kampfisken min, det gikk ikke bra. Men den går sammen med noen snegler. Så det kommer helt ann på kampfisken, har du flere karr går det ann å prøve.


Det kann jo altid gå alt, det gjelder alle slags fisk, men som regel så vil disse fiskene ikke slos mot hverandre.
AquaGirl
Jaja, det går helt fint. keisertetra og molly er såpass store at kampfisken ikke vil spise dem. Og vanligvis så er keisertetra og mollyer fredlige fisk.


Helt enig, spise døm vil han ikke, men plage døm med finnenapping må du nok regne med.

Mvh Per
ja hva med finnenapping? Kampfisken er jo veldig utsatt her. Viktig å ikke bare tenke på om det går bra med de andre fiskene sammen med kampfisken, men også om det går bra med kampfisken sammen med de andre.
Anna U.
ja hva med finnenapping? Kampfisken er jo veldig utsatt her. Viktig å ikke bare tenke på om det går bra med de andre fiskene sammen med kampfisken, men også om det går bra med kampfisken sammen med de andre.


Helt enig, kampfisken kan være veldig utsatt for finnenapping med sitt lange fristende slør. Det er mange tetra som kan være ganske så nappete av seg og jeg tror keisertetra kan være en av dem. Jeg sier tror, jeg har aldri hatt denne selv, men mener å huske at da jeg jobbet i dyrebutikk for "100 år" siden satte vi aldri kampfisk og keisertetra i samme salgskar...

Men håper noen som har erfaring med akkurat denne fisken sammen med kampfisk kan gi deg noen gode råd
Anna U.
ja hva med finnenapping? Kampfisken er jo veldig utsatt her. Viktig å ikke bare tenke på om det går bra med de andre fiskene sammen med kampfisken, men også om det går bra med kampfisken sammen med de andre.


Når jeg spurte mente jeg jo begge deler, både om det gikk bra med kampfisken og om det gikk bra med de andre fiskene
Tror jeg skal prøve det, har jo mulighet til å skille dem hvis det går galt
Vist du kjøper kampfisk så kjøp en som går sammen med andre fisker. De er ofte litt mer tollerange mot andre fisker enn de som har vært alene.
Tilfeldig bekjentskap
© Aud Jorun Gjerland
Reklame for plussmedlemskap