- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk alltid aggresiv?
Kampfisk alltid aggresiv?
Hei.
Jeg har et 120 liters kar gående nå med -
10+ Guppy
5 Kuhlii ål
2 Eplesnegler
10 Malaysiske sandsnegler
Ancistrus sp
det er masse planter i akvariet, med en kokusnøtthule etc. Men spørsmålet mitt er, kunne jeg hatt 2 kampfisker i dette karet? jeg vet de er aggressive og går etter guppyer med jeg har hørt så mye forskjellig om dere oppførsel. Jeg har en Juwel 1000 pumpe som har utblåsningen opp mot vann overflaten, vil dette også få kampfisken til å mistrives? jeg kan alltids senke den og rette den mot bakrunnen istedenfor.
Jeg har et 120 liters kar gående nå med -
10+ Guppy
5 Kuhlii ål
2 Eplesnegler
10 Malaysiske sandsnegler
Ancistrus sp
det er masse planter i akvariet, med en kokusnøtthule etc. Men spørsmålet mitt er, kunne jeg hatt 2 kampfisker i dette karet? jeg vet de er aggressive og går etter guppyer med jeg har hørt så mye forskjellig om dere oppførsel. Jeg har en Juwel 1000 pumpe som har utblåsningen opp mot vann overflaten, vil dette også få kampfisken til å mistrives? jeg kan alltids senke den og rette den mot bakrunnen istedenfor.
Postet 17.10.09 kl 11:29
Postet 17.10.09 kl 11:31
Inaktiv bruker
Jeg ville ha fjernet guppyene, siden det kanskje kan bli et problem, men et kar på lur er ingen dum ide.
Postet 17.10.09 kl 11:38
Postet 17.10.09 kl 11:46
Postet 17.10.09 kl 11:52
Postet 17.10.09 kl 12:05
YngveHva med strømmen i vannet? vil den plage han veldig eller? Jeg har masse planter i akvariet, må jeg fjerne guppyene eller er det nok at de har god plass til å svømme vekk?
Jeg ville ikke hatt mye strøm i karet da kampfisken kommer til å slite seg ut når han skal stadig skal svømme med de store finnene rundt i karet med mye strøm. Du kan jo prøve, men om han blir liggende på bunnen eller du ser andre tegn til at den sliter, så kan du jo prøve å dytte en svampbit inni utblåset, ha mye flyteplanter osv
Jeg vet ikke hvor høye planter du har og hvilke, så det er vanskelig å noe med guppyene. Det trenger ikke å være kampfisken som napper guppyene , jeg ville ha tenkt motsatt. Guppyene kan i tillegg svømme noe fortere enn kampfsiken og dermed....
Har du bilde av karet og har du kjøpt fiskene? *nysgjerrig og spent*
Postet 17.10.09 kl 17:23
Postet 17.10.09 kl 18:25
Endret: 17.10.09 kl 18:26