- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk i en 30 l?
Kampfisk i en 30 l?
Postet 21.12.09 kl 11:04
Du bør holde deg til kun en kampfisk i et så lite akvarium. Det er veldig vanskelig, spesielt for nybegynnere, å klare og holde vannkvaliteten bra nok i et så lite kar.
I en 30 liter er det ikke plass for fiskene å komme seg unna hvis det skulle komme til "uenigheter" mellom dem, de svømmer nesten oppå hverandre på så liten plass.
Kampfisk er dessuten solitære fisker som kan trives utmerket alene, de "må" ikke ha selskap.
PS! Ikke start en ny tråd for hvert spørsmål du kommer på ang. kampfisk
Det er bedre å samle dem på et sted og fortsette i denne tråden f.eks.
I en 30 liter er det ikke plass for fiskene å komme seg unna hvis det skulle komme til "uenigheter" mellom dem, de svømmer nesten oppå hverandre på så liten plass.
Kampfisk er dessuten solitære fisker som kan trives utmerket alene, de "må" ikke ha selskap.
PS! Ikke start en ny tråd for hvert spørsmål du kommer på ang. kampfisk
Det er bedre å samle dem på et sted og fortsette i denne tråden f.eks.
Postet 21.12.09 kl 11:11
Endret: 21.12.09 kl 11:13
Eplesnegler kan være fint å ha, så kan kampfisken få selskap av de
Ellers så vil jeg anbefale deg å ha masse planter, mest mulig egentlig. Jeg har opplevd at det har vært lurt her Det beste er om han ikke kan se hele karet hele tida, men det kan jo bli vanskelig i et lite kar.
Du må huske dekkglass om du ikke har noe "lokk" på bollen slik at det blir samme temperatur i vann som i lufta for fisken.
Ellers så vil jeg anbefale deg å ha masse planter, mest mulig egentlig. Jeg har opplevd at det har vært lurt her Det beste er om han ikke kan se hele karet hele tida, men det kan jo bli vanskelig i et lite kar.
Du må huske dekkglass om du ikke har noe "lokk" på bollen slik at det blir samme temperatur i vann som i lufta for fisken.
Postet 21.12.09 kl 11:25
Postet 21.12.09 kl 12:57
Postet 21.12.09 kl 13:46
Postet 21.12.09 kl 21:46
Postet 23.12.09 kl 00:16