Kampfisk i en 30 l?

hei jeg har en BiOrb en slags bolle men med pumpe og lys, veldig stilig, så jeg lurer på om jeg kan putte oppi en kampfisk oppi der, det blir vel ike forlite det, og evt, hvor mange /hvordan fisker kan jeg ha sammen med den?
Du bør holde deg til kun en kampfisk i et så lite akvarium. Det er veldig vanskelig, spesielt for nybegynnere, å klare og holde vannkvaliteten bra nok i et så lite kar.
I en 30 liter er det ikke plass for fiskene å komme seg unna hvis det skulle komme til "uenigheter" mellom dem, de svømmer nesten oppå hverandre på så liten plass.
Kampfisk er dessuten solitære fisker som kan trives utmerket alene, de "må" ikke ha selskap.

PS! Ikke start en ny tråd for hvert spørsmål du kommer på ang. kampfisk
Det er bedre å samle dem på et sted og fortsette i denne tråden f.eks.
Eplesnegler kan være fint å ha, så kan kampfisken få selskap av de
Ellers så vil jeg anbefale deg å ha masse planter, mest mulig egentlig. Jeg har opplevd at det har vært lurt her Det beste er om han ikke kan se hele karet hele tida, men det kan jo bli vanskelig i et lite kar.

Du må huske dekkglass om du ikke har noe "lokk" på bollen slik at det blir samme temperatur i vann som i lufta for fisken.
det er ingen bolle! det er en biOrb! ja kansje det er fint med MASSE planter og en fisk :P
Marius Øie
hei jeg har en BiOrb [B]en slags bolle[/B] men med pumpe og lys, veldig stilig, så jeg lurer på om jeg kan putte oppi en kampfisk oppi der, det blir vel ike forlite det, og evt, hvor mange /hvordan fisker kan jeg ha sammen med den?


Jeg trodde BiOrb var boller jeg, og du sier jo det selv :P
BiOrb er en bolle (finnes også i andre fasonger), med innebygd filter og lys i lokket.
Ville ikke hatt noe mer i en biorb. Men kampfisken trives mye bedre i et kar uten mye strøm og vet det kan være en del bevegelse i disse bollene. Den puster også litt oksygen fra overflaten, de har et labyrintorgan som gjør dette mulig så ville ikke fylt denne helt opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Raymond Davidsen
Reklame for plussmedlemskap