Hva kan kombineres med gurami?

Hei

Har et 180 liters kar hvor det går 6 stk perlegurami. (Ble anbefalt 6-7 stk på her på AF)

Sammen med de går det, eller GIKK det rettere sagt, 15 kileflekkrasbora.

Kileflekkrasboraene stimet utrolig flott og alt gikk strålende, ble veldig glad i de. Noen dager senere kom perleguramiene i karet, og ting begynte å skje! :O I akvarieboken jeg har står det at perleguramien stort sett er fredelig overfor andre arter og at rasbora-arter går fint sammen med dem, noe de også sa på dyrebutikken hvor jeg kjøpe dem. Det var ikke tilfelle her! Perleguramiene, som jeg også liker veldig godt, har forsynt seg grovt av de vakre stimfiskene. Har funnet flere døde, jeg har nå reddet resten og satt de inn i et annet kar. De døde Kileflekkrasboraene hadde ingen tegn til sykdom, og perleguramiene ser helt friske og fine ut. Vannverdier, temperatur osv. er bra, slik de var da kileflekkrasboraene gikk der alene. Så jeg er ikke i tvil om at det er guramiene som jager i hjel stakkarene

Perleguramiene har ikke jaget hverandre, ikke i det hele tatt.

Hva kan jeg ha sammen med guramiene? En større stimfisk? Evt. får morderfiskene gå der alene!
Mulig det er bare meg, men 6 perleguramier høres veldig mye ut i en 180L...!
Jeg regner megd de ikke er utvokst da jeg selv har 2 voksne i 240L og jeg synes det er plass til max 3stk om de skal trives her. Men det er min mening, ikke fasit! Mine 2 er så fredelig som du kan få dem, bryr seg ikke om de andre fiskene og har aldri rørt ei reke og disse er VF.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare deg, men corydoras er jo en mulighet
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap