Kampfisk hunn med langt slør?

Denne gjør meg ikke riktig klok... Den har vannrette striper langs sidene. Og innimellom slik som på bilde etter den fikk kikke på min andre hann gjennom glasset fikk den loddrette slik som hunnene gjør... slik som bildene viser.. hm... Det vil si det er en hunn da men ekstremt lange finner? Hun stod i slagshylla ved siden av noen andre kampfisk hanner i butikken, beit meg merke i den var veldig spesiell, men var ikke før den ble flyttet ned i posen jeg ble litt paff hehe, da bleknet hun litt til og så akkurat som og se en normal hunne bare dette lekkre sløret. Men da over til neste spm. kan jeg prøve og bruke henne til hannen min, blir det noe lek av dette, hvordan vil en evt hann ragere på dette sløret?

[External Image]

[External Image]
Jeg prøver og se etter om den har noe eggrør... men klarer ikke se det... så da ble jeg i grunn vedlig i tvil igjen ja.
Jeg tror nok dette er en hann. Han har også disse to "armene", noe jeg ikke kan huske at særlig mange hunner har, men vet ikke for sikkert...
hm... har sittet og stirret og stirret på denne kampfisken nå, men blir uasnett ikke klokere hehe...

Den forandrer en del farge ganske fort, fra striper som skinner gjennom til og bli ganske mørk. Fikk en titt fra undersiden og da syntes jeg at jeg så en hvit "prikk" ! eggrøret, men er ikke sikker....

Ang "armene" den ene hunnen min har noen slike.. når hun "står" og stirrer på noe oppmerksomt så kommer dem frem, men de er jo ikke halvparten så store som disse da..denne har ganske så lange finner.

Skal prøve og filme eller ta noen bedre bilder..

Litt flaut om det er bare meg som roter nå da, og dette er en helt normal hann hehe.. men litt greit og vite hva slags kjønn med sikkehet.
Sjansen for at det er en hanne er jo ganske stor...Jeg hade det samem problemet med en av mine kampfisker, bare at det gikk motsatt vei. Det SKULLE være en hunnfisk, men viser seg at det er en kortfinnet hanne, noe som vistnok er veldig normalt. Kortfinnede hanner selges ofte som hunner i dyrebutikkene, da disse faktisk ikek vet bedre. Vet jeg leste en artikkel om akkurat det der her på forum, men er ikke kar om å finne den igjen.
Da gjorde jeg et forsøk med kampfiskene her, satte opp min egen røde hanne i en boks ved siden av den midlertidige boksen denne nye fisken står i for og se reaksjonene.. Min "gamle" hanne bruser seg litt opp og gjør seg stor og flott. Nye fisken får loddrette striper og trekker finnene inn til kroppen i synet av den andre hannen... mens den mer virker som den ville ta en nærmere titt på røde hannen..

såå jeg får vel bare se det ann litt... vakker er den iallefall
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap