Dverggurami og rubingurami egglegging?

hei

Jeg har e1 par dvergurami. og 3 par rubinguramier jeg spurte i butikken etter torvekstrakt til og ha i vannet siden jeg ikke kan ha planter der. Dem råttner bare bort innen kort tid.
Men,
det viste dem på butikken ikke hva var.
så dem solgte meg heller et plast tårn som dem sa eggene ville bli lagt på stemmer dette?
Hann-guramiene lager skumrede som hoa legger egg i. Deretter vokter hannen eggene - også fra hoa. Så noe plasttårn å legge egg på tror jeg er forgjeves. Du bør heller satse på flyteplanter dersom du ønsker at guramiene skal legge egg.

Hvorfor råtner plantene i akvariet ditt? Hva slags planter har du hatt der før og hvorfor har de da råtnet? Er det lyset som er for dårlig, kanskje? Hvor dypt (høyt) er karet ditt og hva slags lysarmatur har du?

Hvis du skal kjøpe akvarieplanter lønner det seg å se på den lille "vaskelappen" som følger med når du handler i dyrebutikk. Der står det hvor høy planten blir, hvor kravstor den er til lys, hvor raskt den vokser og hvor enkel den regnes for å være. Velg planter som vokser raskt og som krever lite lys og er enkle. Da tror jeg du vil kunne lykkes bedre med dem.

Som flyteplante vil jeg anbefale Hydrocotyle leucocephala
Surreal Dent
Hann-guramiene lager skumrede som hoa legger egg i. Deretter vokter hannen eggene - også fra hoa. Så noe plasttårn å legge egg på tror jeg er forgjeves. Du bør heller satse på flyteplanter dersom du ønsker at guramiene skal legge egg. Hvorfor råtner plantene i akvariet ditt? Hva slags planter har du hatt der før og hvorfor har de da råtnet? Er det lyset som er for dårlig, kanskje? Hvor dypt (høyt) er karet ditt og hva slags lysarmatur har du? Hvis du skal kjøpe akvarieplanter lønner det seg å se på den lille "vaskelappen" som følger med når du handler i dyrebutikk. Der står det hvor høy planten blir, hvor kravstor den er til lys, hvor raskt den vokser og hvor enkel den regnes for å være. Velg planter som vokser raskt og som krever lite lys og er enkle. Da tror jeg du vil kunne lykkes bedre med dem. Som flyteplante vil jeg anbefale [URLBLOCK1]

Takk for fint svar.

Dette med den plast dingsen ante meg ja.

har hatt en del svigninger i gh og ph. men innenfor det denne plantesorten tåler.
Bare en tanke...
Du skriver at du har 1 par dvergurami og 3 par rubinguramier. Holder disse seg skilt i akvariet, dvergguramiene og rubinguramiene? De er jo egentlig av samme art, så jeg regner med at de fort kan krysse hverandre!?!
for øyeblikket så går dem i hvert sitt karr. rubinene går sammen med dvergbotiane pansermallene og 3 skjørtetetraer + en pleco som får et bedre og større hjem om noen mnd. Må bare vente på at hun som skal ha den får flyttet inn og kommet i orden. Hun skal også overta det karret den går i nå. så da blir det til at alle guramiene vil komme i samme karr. håper det ikke vil by på flere problemer.
Tilfeldig bekjentskap
© Hilde Storhaug
Reklame for plussmedlemskap