Gurami bighead.

Da den lille dverg-guramien min kom til akvariet la jeg merke til en ting; hodet hans var betydelig større og merkeligere enn jenta mi sitt... Først synes jeg den stygge stakkaren var litt morsom, men nå er jeg redd det kan være noe galt med karen. Han oppfører seg helt normalt, og jeg har sjekka ph og alt.
Er det en form for sykdom?
Det kan jo hende det bare er en medfødt komplekst. Ingen fikser er like vet du Det er akuratt som hos oss mennesker. Har selv fire Dalmatiner Mollyer som aller er kjøpt fra samme kar fra samme butikk bare til ulik tid og ingen av disse er helt like heller. Ikke bare ulik farge, men også form Men om du er bekymret syns jeg du burde se litt ekstra nøye på denne fisken de nermeste dagene og se etter den minste form for endring i adferden. Håper dette kom til hjelp og lykke til med de nye fiskene dine
Det er umulig å se av bildet om guramien er unormal. Siden du har flere av samme art, får du bare sammenligne den med de andre. Kanskje den er avmagret og det er derfor du synes hodet ser stort ut?
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap