Betta enisae.

Har fått unger på Betta enisae.
Har lest noen plass, dett ikke er noe bra å fore for mye med levende artemia till Betta-unger. Er dett riktigt?
Har og lest, dett kan bli krise når desse unger begjynner å bruke labyrinten, er dett riktigt, og, ca. hvornår gjør de dett?
Mvh. Roland Dreinø
Gratulerer så mye! Skikkelig fin fisk dette som jeg kunne tenke meg selv!

Roland Dreinø
Har fått unger på Betta enisae. Har lest noen plass, dett ikke er noe bra å fore for mye med levende artemia till Betta-unger. Er dett riktigt? Har og lest, dett kan bli krise når desse unger begjynner å bruke labyrinten, er dett riktigt, og, ca. hvornår gjør de dett? Mvh. Roland Dreinø

Jeg har inntrykk av at det er veldig mange som fôrer med artemia til yngel. Jeg lurte også på dette da jeg fikk yngel første gang, men fikk til svar på et labyrintforum at det gikk bra. Ellers så kan du jo bruke microorm, eddikål eller dafnia om du har det.

Jeg vet ikke helt hva du mener med at det kan bli krise når disse ungene begynner å bruke labyrinorganet om det var det du mente?

etter endret: Jeg anbefaler deg å gå på labyrintfisk.no om det er noe spesielt du lurer på. Der er det mange som har mye kunnskap og som kan hjelpe!
Har ikke noe annet levende, men får kanskje prøve med noe annet. Tørfor eller frossenfor, inn i mellom.
Det kunne bli krise når de skulle begynne å ta opp ilt fra luften?
Takk, jeg skal gå inn på den.
Mvh. Roland
Kansjke du tenker på om de får utviklet labyrintorganet ordentlig? Det er viktig med ordentlig dekkglass hvor du gjerne tetter igjen alle glipper med f.eks. svamp slik at det blir skikkelig fuktig oppi der og yngelen får samme temperatur i vannet som i lufta de puster inn Ha gjerne noen cm uten vann slik at de får en del oksygen over vannet.
Ja dett var vel noe sånt. Er dett viktigt for B. enisae? Hører dett er litt forskjelligt for de forskjellige Betta`er.
Det er vel generelt viktig for både bettaer og guramier for at de skal utvikle labyrintorganet rett. Jeg har ikke hørt noe om "krise" når det gjelder dette, så jeg vet ikke hva du sikter til der?
Hvor stort kull har du? Alltid spennende med yngel, spes på labyrinter!
Er ikke helt klar på hva problemet er? Men har bare lest at mange unger dør akkurat når de utvikle labyrinten.
Vet ikke helt, hvor mange? Troede først, der bare var 10-15 stk. Men nu ser jeg nok 30 eller mere. De går alene nu.
Har og en han B. anabatoides, som går med egg. Så det er jo helt fint, hvis jeg kan få litt pejling på hva jeg driver med.
Høres spennende ut! Vi må få deg på Labyrintfisk.no! Jeg hadde et kull med betta splendens hvor det var mange som plutselig falt fra på et tidspunkt, men det er mer enn nok som har vokst opp. De munnrugende bettaene har jeg ikke hørt om veldig mye frafall, men mulig jeg tar feil!?! Du burde legge ut karrene dine i profilen din, det hadde vært så spennende å se!
Gratulerer med yngel på Betta enisae. Har et kull med disse på gang jeg også.
Det anbefales å ha et godt tildekket kar slik at det er samme varm fuktig luft over vannflaten slik at labyrintorganet utvikles fullstendig. Dekkglass og plastfilm/folie er ofte benyttet for å holde det tett.
Noen stiller tvil til dette, og mener at det neppe er konstant varm fuktig luft i vannflaten der labyrintfisk forekommer, mens andre har det som mantra for et vellykket labyrintoppdrett.
Ja, ja men da får jeg vel tette dett till. Hvornår begynner de å utvikle labyrinten, hvor gamle er de når dett skjer?
Er kommet meg på Labyrintfisk.no
Mange takk.
Labyrintorganet utvikles visstnok fra tredje til sjette uke. Noen sier etter 30 dager. Jeg ville passe på å holde det tett og fuktig de første to månedene.
Kommer plutselig i tanker om. Akvariet er 30cm højt, må jeg senke vannstannen?
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap