Betta albimarginata med egg

Hei.

Ene Betta albimarginata hannen min har nå egg i munnen, har sett den ha egg i 4 dager nå.
Den er i et eget akvarie der eg håper han skal spytte ut yngel om ikke så lenge.
Men så kommer spørsmålet:
Hva skal eg fore den eventuelle yngelen med?
Eg har frosne dafnier.

Takker så mye for svar.
Eddikål, mikromark og nyklekt artemia.
Jeg fostret opp mine Betta channoides (veldig lik Albimarginata) på levende, nyklekt artemia. Det var veldig vellykket

Tror nok du må regne med å måtte servere levendefôr til denne typen yngel.
Tenkte meg at levendefôr måtte til
Det går med microorm også, men artemia er kanskje det beste Jeg brukte microorm i starten før de var store nok til å få dafnier og frossenfôr. Jeg har channoides
Da kommer neste spørsmål

Kan yngelet gå midlertidig i en terrarieboks av plast på ca 12l med bare en luftpumpe?
Da blir selfølgelig vannet skiftet hver dag evnt annenhver dag.

Du må ha dekkglass i alle fall. Lokkene på de terrarieboksene jeg tenker på er svarte med riller/hull i, men de trenger å ha det helt tett og fuktig for å utvikle labyrintorganet sitt Vær også obs! på at med så lite vann blir vannverdiene fort dårlige med hard foring.
Ooops....Jeg må tilstå at jeg ikke hadde dekkglass på 85 literen til mine Channoides yngel :p Har aldri hatt det, så jeg tenkte ikke på det engang.

Men de er et halvt år gamle snart, disse betta-ynglene her og jeg har ikke sett et eneste frafall i flokken (som er på litt over 30 yngel fra to ulike kull).
Da ser det jo ut som det kan gå bra uten tettsittende lokk og dekkglass også? Jeg har ikke dekkglass på noen av akvariene mine, for da går temperaturen rett i været med en gang og det blir fort 30°C eller mer. Det kan jeg ikke ha, så derfor: alle karene er uten dekkglass.
Er det nok å dekke over toppen med blankt kontaktpapir?
Om det har noe å si på sikt at man ikke har dekkglass vet jeg ikke, men jeg ville nok ha invistert i dekkglass uansett sånn for sikkerhets skyld. Det koster vanligvis lite å få gjort det hos glassmesster Om du har heldekkende armatur som er helt tett, så kan det sikkert gå bra. Jeg brukte begge deler selv når de var mindre.
Nå har eg laget et lokk/dekkglass til akvariet de små skal gå i.
Men kortid skal eg begynne å fôre yngelet etter at hannen har spyttet de ut?
Jeg ville ha tilbyd dem det med en gang ja Hva tenker du å fôre med?
Det blir nok artemia i begynnelsen og når de blir store nok kommer de til å forskjellige typer frossenfôr.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap