Hvor mange kampfisk?

Inaktiv bruker
Hei, lurer på hvor mange kampfisk jeg kan ha i 73 literen min ? skal det være gutt og jente eller flertall på hunnene ? takk for svar
aldri mer enn 1 hanne. 3-5 hunner
Larsdog
aldri mer enn 1 hanne. 3-5 hunner

Det er ofte at hannen vil ha hunnene vekk når de har lagt eggene. Får han dem ikke vekk dreper han dem. Så du bør ha et innkjørt kar stående klart i tilfelle du må redde ut hunnene
en hvordan se kjøns forskjellen`?
Veldig lett, hannene er store med lange og store slør, og med flotte farger. Hunnene er mindre og ikke fullt så fargerike, de i butikken vet det også, bare spør dem
jeg ville ikke hatt hunner og hanner sammen uansett.for mange år siden når jeg startet med kampfisk,så ble jeg anbefalt av de i butikken å ha en hanne og et par hoer,de skulle bo sammen i en 60 L.det gikk ikke lange tiden før hannen var fullstendig skamfert i finnene.har lest mange andre samme erfaringer.om man ikke skal drive med oppdrett så la hannen være alene fra andre kampfisk.
når det er sagt så bor den ene kampfisken min i et 180L men noen rasboraer,og neon regnbuefisk uten det minste problem,de går ofte bra sammen med fisk bare det ikke er andre kampfisk.har 2 kampfisk til som har hver sin nano tank på 20 og 24 L.
det er stor variasjon i den enkeltes kampfisk personlighet og,noen er super agressive mens andre er mer laid back.skikkelige raringer er de..
Mine kampfisker (1/2) har gått sammen i en 54-liter, det gikk veldig bra. Hannen jagde litt på de selvfølgelig, men han byttet på, så ingen ble skadet overhode. Men kampfisker har forskjellige personligheter, min er litt dum.. )
Synes kampfisken er en veldig facinerende fisk, särlig fordi det er så store forskjeller fra individ til individ ang denne fisken.
Noen opplever hunnene som super-aggressive, andre opplever de som nesten sky. Noen hanner kan nappe finner av det de får tak i, mens andre ligger på bunn og sturer 2/3 av dagen. Her må du rett og slett pröve deg frem, og se om hanner og hunner fungerer sammen.

Grunnen til at du bör ha flere hunner er fordi all jagingen til hannen kan stresse ihjel en enkelt hunnfisk. Er det flere hunner blir det litt mindre jaging pr fisk.
Selv har jeg 6 hunner og 1 hanne i en 95liter, som går aldeles strålende. Dette forutsetter at karet er veldig godt beplantet

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Jensen
Reklame for plussmedlemskap