Røde parosphromenus!

Jeg har fått røde Parosphromenus på hjernen for tiden. Og etter at jeg invisterte i 15 Parosphromenus sumatranus som viste seg å være en blå art (som jeg ennå ikke vet helt hva er) har jeg bare blitt enda mere gira på de røde!

Jeg MÅ ha noen røde etterhvert. Men når jeg tenker over det så er de få gangene jeg hører om noen som har paroer, er det en eller annen blå art. Jeg har også bare hatt blått (og lilla)..

Jeg vil veldig gjerne høre fra de som har hatt, har eller ønsker seg røde paroer

For inspirasjon Her er det mange flotte røde (og blå) paroer

Jeg tror (hvis jeg bare kunne velge fritt) Parosphromenus tweediei og Parosphromenus quindecim ville stått øverst på min ønskeliste (joda, det er litt blått i disse..). Men de er sikkert ikke mulig å få tak i (eller veldig vanskelig å holde?)

så da blir det Parosphromenus sumatranus og Parosphoromenus pahuensis som kanskje er reelt å få tak i Norge (?)

Flott! Her ser jeg pandaplus har lagt inn en del. Han er jo min guru
Dæven døtte de var flott, vil ha vil ha Skal ta å høre med min lokale dyrebutikk om de kan få de inn. De fikk tak i en del Betta som ikke er så vanlig i handelen for litt siden, bla: Betta Mandor og Betta pallifina. Så det er jo kanskje et lite håp om at de kan få inn røde lakriser
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap