Kampfisk-hann sammen med sverddrager??

Hei!

Jeg har en kampfisk hann som jeg vil at skal få bedre plass og kanskje ha noen damer. Tenkte da å ha han oppi 130 literen sammen med sverddragerene... det er tre voksne sverddragere og tre som er ca 4 cm store... dette er ett godt beplantet kar. For øyeblikket går det guppy i dette karet, men de skal flyttes til en 85 liter for jeg vil ha ett kar med kun guppy. Grunnen til at jeg lurer på om sverddragerene går sammen med kampfisk er jo fordi de er veldig like platy i utseende...

Oppsettet i 130 liter blir da som følger:

1 kampfisk-hann
1-2 kampfisk- damer
16 C. Panda
2 ancistrus
6 sverddragere

Har en utvendig pumpe i dette karet, men denne lager ikke så kraftig strøm i vannet siden jeg har justert styrken på utblåset.

Håper på svar på dette for da vil jeg gå igang med dette i kveld.

Sverddragere kan være finnenappere
det var det jeg var redd for
Har ikke sett tendenser til finnenapping på guppyene...men det er jo en helt annen type finner...
Har litt plassmangel om dagen, men der røk den planen.
Da må jeg finne på noe annet for kan ikke sette sverddragerne i ett 70 liters kar heller?? De trenger vel minimum 120 liter...
Mine foreldre hadde sverddragere og kampfisk sammen i mange år. Så det KAN gå bra.
Å? hmm...kanskje jeg skulle prøve? Har lyst til det for har ikke sett noe napping på utsatte guppy-slør. er jo bare å flytte han tilbake hvis det ikke funker
Jeg er en glad amatør uten kunnskap. Men som sagt, dette har jeg sett selv. Og jeg tenkte også at det gikk an å prøve kanskje?
Ja...en vet jo aldri...Jeg føler meg også litt som en amatør...er derfor det er så greit med AF for kan en slenge ut ett spørsmål uten å føle seg som en komplett tulling..eller få helt gale svar fra butikk
Så lenge du har mulighet til å fjerne kampfisken igjen kan du jo prøve
Det er det jeg og tenker Jeg har muligheten til å flytte ham igjen om det skulle vise seg å gå helt galt
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap