Honningurami+reker=?

Noen som har erfaring med disse sammen? Blir rekene spist opp eller? Vil ha kirsebærreker. Om de ikke går sammen så skal rekene i et eget kar hjemme hos meg. Men hadde lyst på et innslag av dem i karret på jobben, så lenge det ikke går ut over rekene. Her er en del planter, røtter og steiner. Skal kjøpe litt forskjellig mose og feste her og der i tillegg. Må bare få tak i det først.
Med masse planter og mose rekene kan gjemme seg i kan du klare å holde en grei bestand. Men guramier elsker rekelignende dyr, det er skikkelig namm namm. Og de er gode jaktere
hmm. Må tenke litt om det da er verd å prøve. Er tre guramier jeg har i det karret. Men kan jo og være greit om jeg skulle få en kjempe befolking av reker. Tar de noen så blir det ikke så trangt om plassen.. hmhm... Nei stakkars reker. Kan jo ikke la de ble mat for sultne fisker. Eller?.....
Kirsebærreker formerer seg jo enormt, så det kan være en grei måte å holde bestanden nede på. Og jeg syns det er fint at fiskene kan jakte litt, jobbe for maten.

Men det kan gå helt galt, som jeg opplevde med min digre flotte koloni med kirsebærreke i 250 litern jeg hadde før. Knurreguramiene jeg hadde da, 6 stk, gjorde meget kort prosess. Fant halve reker her og der, de gadd ikke spise dem opp en gang. Etter 2-3 uker var det sånn ca tomt for reker. Og dette i et kar rekene hadde svømt "tett" rundt om kring

Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap