Guramiene mine hopper...?

Har to fullvoksne gule guami, en hunn og en hann, og to blå gurami, voksne hunn og hann.
Disse har en veldig rar greie de holder på med her.. De tar fart og hopper opp av vannet? De treffer jo av og til de støtte platene på akvariet så det smeller.
Hva i alle dager er det de holder på med?
Noen som har vært borti dette fenomenet før??
I det fri ville de ha fanget insekter over vann, så kanskje de inbiller seg at det er noe snaks over vannet, eller at det faktisk er det.

Har du undersøkt overflata, kanskje du har fått bladlus på flyteplanter eller andre planter som er så lange at de ligger og flyter i vannflata?
Guramiene mine hopper også nå og da. Den ene av dem hadde et mystisk forsvinningsnummer en gang på grunn av det da jeg ikke kunne finne den noe sted i karet, før jeg løfta på lokket og fant en blek og forskremt gurami i filterhuset til det innebygde juwelfilteret :p De virker å være ivrigst på hoppinga når det er foringstid, og det ligger mat og flyter i vannkanten.
Hehe... Ja, det kan være under foring dette skjer hyppigst her også. Men det er også sånne glass plater rett over overflaten som det av og til samler seg skitt/matrester på. Så det er vel det de jakter på :P
Hehe... De er utrolig moromme de der isåfall..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap