Hvordan er de ulike guramier - og hvilke anbefaler du?

Jeg kunne godt tenke meg guramier enten i 160 literen, eller kanskje også i 128 literen.

Jeg har hatt blå, gull, og rubin for noen år siden. men husker ikke lenger så mye om dem.

Hvilke guramier synes du mest om? de fleste er jo veldig vakre og fargerike. Men har de ulikheter som utmerker dem på noe vis? Er noen mer kranglete enn andre? Hvilke erfaringer har du gjort deg?

Er kort sagt ute etter deres erfaringer med guramier, og kanskje jeg kan få noen råd for å plukke ut riktige raser til meg

Perlegurami i min favoritt gurami :o)

De er utrolig vakre der de svømmer rolig rundt i karet. De er fredelige, så sant det ikke går 2 hanner sammen med for få hunner. En hunn og en hann er best, evt en hann og 2 hunner. Har hatt to hanner sammen også, ingen problem, helt til jeg kjøpte en hunn og en hann til. Da var hannene stadig i tottene på hverandre. De virker også hardføre, de er lette å få tak i da nesten alle dyrebutikker har de inne, og det er ikke så vanskelig å få til oppdrett hvis man legger litt til rette for det.
Enig med Cara, også er jeg veldig glad i honningguramiene. Od da natur-utgaven selvfølgelig ;D

Men tror vi må få flyttet denne tråden fra ciklider til labyrinter...
Jeg liker veldig godt båndguramien, , de blir ikke så store som perle, blå og gullguramiene. Mye fremme i akvariet og fredelig mot annen fisk. Holder selv en trio med en han og to hunner.
Eller er jeg enig med Sissimor at honningguramiene er noen svært sjarmerende skapninger
Labyringfisker ja, hm, kan ikke forstå at jeg trodde de var ciklider .
Perleguramier er nydelige, men jeg har ingen selv, så jeg "kjenner" dem dårlig.

Jeg har blitt veldig glad i honningguramier. Har en nydelig hann og to hoer. Det er til tider mye action mellom hoene, men aldri slik at noen skades.
Trichopsis pumila eller Trichopsis schalleri!

Dette er vakre og morsomme fisk -som lager lyd!

En videosnutt av noen av Trichopsis schalleri jeg hadde før

<embed src="http://www.youtube.com/v/iZV7eHrYVLs?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Mari galland
Reklame for plussmedlemskap